İkinci Erkut Şentürk Krizi

Biliyorsunuz, teknokrat futbol şube sorumlusu İbrahim Altınsay önderliğinde yeni ve genç bir takım yaratma sürecine giren Beşiktaş'ta altyapıdan A takıma bu sene epey bir terfi olacak. Bu oyunculardan birisinin de A2 takımının 10 numarası Erkut Şentürk olmasını bekliyordum ki birkaç ay önce yaptığımız söyleşide o da seneye A takıma çıkmayı beklediğini, 5 yıllık da sözleşme yenilediğini ve bu sözleşmenin Haziran'da yürürlülüğe gireceğini söylemişti. Fakat görünen o ki yeni yönetim kendi stratejisiyle çelişen bir hamle yapmanın eşiğinde.

Haber 1903'te yer alan habere göre Beşiktaş yönetimi Erkut'la yenilenen sözleşmeyi yürürlüğe koymama kararı almış. Açıkçası haber beni şaşırtsa da olayı Erkut'un tarafından doğrulattım. Benim aldığım bilgilere göre Erkut Şentürk'ün Haziran ayında yürürlülüğe girecek sözleşmesi iptal olmuş durumda. Erkut'un ailesiyle yönetim Salı günü bir araya gelecek konu o zaman netlik kazanacak.

Erkut fiziksel gelişimini ve oyun karakterini henüz tamamlamış olsa da kesinlikle farklı yeteneklere sahip. Topla bu kadar yumuşak, bu kadar dikine oynayan çok az yerli oyuncu var ve profesyonel futbola adapte olması halinde kesinlikle fark yaratan bir silah haline gelecek. Emre Çolak gibi bana kalırsa teknik açıdan Erkut'tan bir tık daha aşağıda bir ismin daha bariz fiziksel eksiklerine rağmen dönüştüğü rol oyuncusunu hep birlikte izliyoruz. Erkut bana kalırsa bundan fazlasını vadediyor ve dikine oynayabilen bir orta saha oyuncusu Türkiye şartlarında paha biçilmez. Üstelik solak oluşu onu daha da özel kılıyor.

Eğer Beşiktaş, Muhammed Demirci'ye güvenip onu bırakmayı tercih ediyorsa buna saygı duyulabilir lakin Erkut bana kalırsa ondan çok da aşağı kalır bir yetenek değil. Onu şimdiden gözüne kestiren takımlar olduğuna da eminim. Yeni dönemin mottosunu Beşiktaş tabiriyle 'özkaynak' olarak belirlemiş bir yönetimin altyapıya dair ilk hamlesi Erkut'u elinden kaçırmak olursa çok şaşıracağım, o kesin.

Mart ayında Hayatım Futbol'da yayınlanan Erkut Şentürk röportajı için buraya göz atabilirsiniz.

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

7 yorum:

AtaKan dedi ki...

hocam sen bunların özkaynak, altyapı falan dediğine yine sözleşmesi bitmiş süper lig tecrübesi olması yeterli futbolcular transfer edecekler.günü kurtarmaya çalışacaklar.bu kıstasa uyan servet çetin mesela.bjk alırsa şaşırmam.

mahmut alkan dedi ki...

uğur kardeşim sen bu bilgileri galatasaray yönetiminden veya alt yapı sorumlularından birilerine ulaştırma şansın var mı??

pclion dedi ki...

Atakan, İbrahim Altınsay'ın yaklaşımı biraz daha farklı. Elbette 3-4 milli oyuncu oynatmak istiyorlar ama daha önce görülmemiş bir genç oyuncu topluluğu oluşturmak isteniyor Beşiktaş'ta. 'Kolpa' değil yani.

Mahmut hocam, elimden geldiğince yapıyorum da bir yere kadar tabii. O kadar yakın temasım yok, zaten sorumlular genelde 6 ayda bir değişiyor Galatasaray'da :)

Ben dedi ki...

Bu tip yazıları çok zihin açıcı ve fedakarca buluyorum açıkçası.

Blogumda benzer bir yazı ile , beşiktaş'la ilgili bir ''geleceke'' tasarladım.

Okumanız dileğiyle...

1. kısım :

http://ingenui.blogspot.com/2012/05/besiktas-jimnastik-kulubu-icin-yeni.html

2. kısım :

http://ingenui.blogspot.com/2012/05/besiktas-jimnastik-kulubu-icin-yeni_20.html

altligler dedi ki...

Bugün gelen habere göre Mehmet Erkut Şentürk, Eskişehirspor'la 3 yıllık sözleşme imzalamış. Sivok, Toraman, Egemen, Atınç, Sezer varken hem Berat Çetinkaya hem de Selim Ay peşinde koşup Erkut'u kaptıran Beşiktaş yönetimini kutlamalı bu başarısı için.

Anonymous dedi ki...

Yazılarınızın devamını bekliyoruz.

Tost Makinası dedi ki...

özlemişim böyle bir yazı okumayı...