Şampiyonlar Ligi Üçüncüleri Statüsü

Geçtiğimiz haftalarda Şampiyonlar Ligi'nde üçüncü olması ve UEFA Avrupa Ligi'ne geçiş yapması muhtemel takımları irdelediğim yazımda bir tereddütümden söz etmiştim averajla sıralama ile ilgili. Bununla ilgili hem yorumlarda hem de başka mecralarda soru işaretleri olduğunu görünce statüleri bir araştırayım dedim. UEFA Avrupa Ligi statüsünde yer almıyor bu konu ama Şampiyonlar Ligi dökümanında ilgili açıklama 7. bölümde yapılmış.

7.08 The four best third-ranked teams are seeded for the UEFA Europa League
round of 32. This ranking is determined in accordance with the following
criteria (in descending order):
a) higher number of points obtained in the group matches
b) superior goal difference
c) higher number of goals scored
d) higher number of away goals scored
e) higher number of wins
f) higher number of away wins
g) higher number of coefficient points accumulated by the club in
question, as well as its association, over the previous five seasons
(see paragraph 9.02).

Yani bu pasajdan da anlayacağınız üzere bu sıralama öncelikel grup maçlarında alınan puana, sonra averaja, o da olmazsa gol sayısına bakılıyor. Takım puanına gelene kadar birçok başka kriter de var, yani Dünya Kupası play-offlarında olduğu gibi takım puanlarına göre bir sıralama olmayacak. Zaten Şampiyonlar Ligi bugüne kadar gördüğümüz en istikrarlı organizasyon. 1999 yılında en iyi ikinciler sıralaması yapılırken de grup maçlarındaki puanlara bakılırdı. Bu örnek tam durumu karşılamasa da performansa göre sıralamaya bir eğilim olduğunu izlenimi almıştım ben bundan, eski uygulamalar da hep buna yöneliktir. Bu anlamda kafalarda kalan soru işaretlerini temizlemiş olmak istedim.

Geri kalan her şey için Master Card! Şaka tabii, Şampiyonlar Ligi statüsünün tamamı için şuraya, 5.hafta sonraki manzarayla ilgili yazdığım yazıya ise aşağıdan bakabilirsiniz:

Şampiyonlar Ligi Üçüncüleri & UEFA Avrupa Ligi

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

3 yorum:

Ufuk Çağdaş Erdem dedi ki...

Dostum blogundaki yazıları okumaya çalışıyorum.Sadece futbol üzerine yazıyorsun sanırım değişik branşlarla da ilgiliysen benim bloğa da göz atabilirsin bir Galatasaray'lı olarak paylaşmak istedim seninle bunu:)

cs dedi ki...

muhtemelen rubin, standard, atletico veya marsilya'dan biri ile eşleceğiz demek mi bu?

a-town dedi ki...

@cs

hayır, şl den gelen bir takımla eşleşme ihtimali %25. büyük ihtimalle avrupa ligi grup ikincilerinden biriyle eşleşiriz.