Halil Çolak Galatasaray'da?

Son birkaç gündür Galatasaray'ın gündemindeki isim Halil Çolak, Ruud Van Nistelrooy ile birlikte. Her yerde dönen 'Hagivari' gol videosu dışında bildiğim kadarıyla bu sezon iyi çıkış yapmış gurbetçi oyunculardan biri, özellikle skorer anlamda ancak ismine aşinalığım kağıt üstünde sadece, maçını izleme şansım olmadı hiç. Hollanda'da takip eden arkadaşlar varsa Halil konusundaki yorumlarını bekliyorum, bizim söyleyeceklerimiz kesit görüntüler üzerine olacağından pek de bir hükmü yok açıkçası.

Yalnız işe transfer stratejisi anlamında bakarsak Galatasaray ne yönde adım attığı açık. Adaşı Halil Altıntop da Galatasaray adına adı sıkça geçen isimlerden biriydi uzun süredir ancak 21 yaşındaki Halil Çolak tercihi yavaş yavaş Jan Derks'le beraber hazırlanan bir transfer stratejisinin adımlarının atıldığı anlamına gelebilir. Galatasaray'da Arda Turan fazla göz önünde olduğundan genç bir takım gözüyle bakılır ancak rotasyon içinde yer alan oyunculara baktığımız zaman bu oyuncuların rolleri sanıldığı kadar büyük değil. Gelecek vadeden oyuncu diyebileceğimiz türden bir oyuncu yok Galatasaray'da, Aydın Yılmaz'ı bu sınıfın dışında görüyorum. Şu anki değerinin üzerine çıkabilecek, parlatılabilecek oyuncu eksik, Halil Çolak forvet rotasyonundaki eksiklikle beraber bunu da giderebilir. Sol ve sağ açıkta da görev yapabiliyor söylenene göre ki bu da kanat-forvet rotasyonuna ciddi bir alternatif üretecektir. Maliyet de 600 bin euro olarak konuşuluyor, değişebilir bu fiyat ama oyuncunun potansiyeline bakarsak gayet makul gözüküyor. Her yönüyle olumlu bir transferdir bana göre.

Bunların dışında son bir not, Go Ahead Eagles altyapısı kuvvetli takımlardan biridir Hollanda futbolunda, Jan Derks'le bu transferin bağlantısı da burası. Marc Overmars gibi bir adam çıkarmıştır yahu, ötesi var mı? Galatasaray'da bir sene oynasaydı diye hayıflandığım adamların başında gelir Overmars, sağ panelde de bir fotoğrafı mevcuttur. Halil de onun gibi bir oyuncuyla çalışma fırsatı buldu, bu deneyimi bile ona çok şeyler katmıştır. Transfer henüz resmi olarak gerçekleşmiş değil ama haberlerin bir temeli olduğu belli. Umarım olumlu sonuçlanır, toplamda Galatasaray'a oldukça uygun bir transfer görüntüsü çizdiğini söyleyebilirim kendi fikrimce.

Ek: Şu sitede Halil'in bu sabah Türk medyasında çıkan haberleri yalanladığı söylenmiş. Not olarak düşelim.

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

21 yorum:

Turan dedi ki...

Uğur Belçika yazdığın yerler hep Hollanda olacak. Oraları düzelt istersen..

Ben kendi bloguma yazmıştım Halil'i 1,5-2 ay önce. Seyretme şansım da oldu. Öncelikle maliyeti konusunda Hurma'nın elinde olsa 4-5 milyon euro ister onu söyleyeyim. Çok yetenekli bir oyuncu. Top sürüşü, araya kaçışı filan çok iyi. Ama maçtan kopuyor bazen benim gözlemlediğim kadarıyla. ileri üçlünün solunda ve ortasında oynar, sağında da oynar zorlarsak. Ben çok beğenmiştim izlediğim zaman. İlla birine benzeteceksek de Holosko'ya benzetiyorum. Umarım gerçekleşir bu transfer..

Anonymous dedi ki...

Go Ahead Eagles Hollanda takımı.Uğur Yıldırım'ın takımı'da diyebiliriz.

pclion dedi ki...

Bugün Belçika-Bira-Çikolata ekseninde bir muhabbet geçmişti, ondan etkilendim galiba. :D Overmars diyorum, Derks diyorum, Belçika yazıyorum, o da ayrı bir konu tabii.

Senden bir yorum bekliyordum zaten, doyurucu bir yorum her zamanki gibi. Yazının linkini de paylaşırsan burdaki okuyucular da faydalanır. :)

Burak Eren dedi ki...

Uğur genç yaşta kafa bırakmadılar sende ondan oluyor bu ufak hatalar :)

A.B.T. dedi ki...

acaba menajerlerin anadolu klüplerine transfer etmek için adını çıkardığı bir oyuncu olamaz mı?

yoksa resmi sitede transferinin açıklanmasını bekleyeceğimiz bi sükseye ve maliyete sahip değil. biterdi bu iş.

Temur dedi ki...

Şöyle Görseller var youtube'da Halil Çolak ile ilgili :

1)http://www.youtube.com/watch?v=_cCYK3p6o6s&feature=PlayList&p=85C3636712BE90C5&playnext=1&playnext_from=PL&index=35

2)http://www.youtube.com/watch?v=ASCd4W3sce8

Cem Kalay dedi ki...

Adını ilk kez forumlarda ve burada gördüm, birde milliyet transferin bittiğini yazmıştı.

Nistelrooy ve Halil Çolak'tan hangisi akıl karı denilirse kesinlikle Halil derim. Galatasaray'ın hücum hattında sorun yok zaten Baros'un arkasına sadece genç ve yetenekli bir forvet gerekir, Ruud lüks kaçar.Kısa vaadede başarılı işler çıkartır, taraftarı çok heycanlandırır ama uzun vaadede Halil gibi genç ve yetenekli forvet oyuncuları daha mantıklı.

Galatasarayın sorunu savunmanın ortasıdır kesinlikle, forvet ikinci planda olmalı. Bana kalsa orta sahayada bir adam alırdım :)

tanear dedi ki...

şimdi genç topcu tamam gelecek vaadetio ama gol asist istatiskleri yanıltıcı olabilir..çünkü hollanda 1.liginde savunma ne kadar eri planda oldnu bliosnuz.tabii bide bnun 2.ligi var.iddaa oynanyan arkadaşlar bilir at macı yok denecek gbi azdır bu ligde.bir cok futbolcu var ayrıca Hollanda liginde gol kralı olup sonrası gelmeyen..aklıma gelen bir zmnlar türkiyede top kosturmuş kezman gelio..sonra alves vardı bizm tuncay lı midisbroug da boy gostermişti..suan tam nerede bi bilgim yok ama dediğim gbi yanıltıcı sonuclar alıyo..tabikide burda izlemediğim bi oyuncu hakkında yorum yapmıorurm eger altıldıgı gbi bir oyuncu ise rotasyon buyuk katkı yapıcak..Aydın Yılmaz dan yararlı olacaktır die umuyorum en azından =))

Flying Dutchman dedi ki...

bu konuyu bir hayki uzun süredir takip ediyorum ama transfer gerçekleşmeden yazmak istemiyorum bir şey, zira ne kulüp sitesinde ne holanda basınında böyle bir şey yoktu...

zaten bizim basına yansıtılan haberlerde bir dolu yanlış var...misal adamın GA Eagles altyapsından geldiği..yok böyle bir şey...overmars'ın teknik direktör olduğu falan söylenmiş GA Eagles'da yanlış bilgi insan açıp wikipedia'dan bakar hiç olmazsa

ikincisi de evert jan derks'in "eski öğrencisi" lafı kullanılmış

bunun kaynağı nedir bilemiyorum...halil kariyerinin ilk başlarında 12-13 yaşlarındayken GA Eagles'ın şehri Deventer'in bir başka kulübü DVV'de oynamış ama o arada Jan Derks onu izlemiş mi hiç bilmiyorum...çünkü profesyonel anlamda Eagles'a geldiğinde Jan Derks çoktan kulüpten ayrılmıştı...adam aslen lige twente altyapısından gelip adım attı...


son olarak bu "2.ligin en değerli oyuncusu" lafı da birazcık alengirli...bu en değerli oyuncu hollanda ikinci liginde 6'şar maçlık periyodlar halinde olduğu için her periyodun en iyi oyuncusu ayrı seçiliyor sonra yıl sonunda yeni bir seçim yapılıyor...halil bu sene ilk 2 periyodun en iyi oyuncusu oldu sanırım (ilkini kazandı ikincisini bakmam lazım).Yani 2. ligin en değerli oyuncusu dedikleri ilk 2 periyod için geçerli, tüm sezonu kapsayan ödül sezon sonunda...


bir de evet bir üstteki arkadaşın dediği gibi, 2. ligden gelen bir adamdan çok büyük şey beklememek lazım...hollanda ikinci liginden biricnisine geçen dahi çok büyük düşüş yaşayabiliyor...serhat koç örneğinde olduğu gibi...türkiye ligi'nde kendini göstermesi çok zaman alabilir...çok da sağlam bir geçmişi olmadığını söylemek lazım...GA Eagles altyapısından gelmiş bir adam değil yani...

pclion dedi ki...

Benim de aklıma senin Serhat Koç yazın gelmişti zaten. Gerçekleşirse senden okuruz artık diğer detayları...

Anonymous dedi ki...

Sezon başında -yeni İbra- Sinan Ayrancı ile anlaşıldığı da yazmıştı. Sonra ne oldu, adam GB ile anlaştı sanırım. Bence gelmez.

tanear dedi ki...

Aslında bole yalan haberleri manegerleride yapabilir futbolcuların..isminin buyuk kuluplerle anılıp pazarlama taktiği ile TSL deki diğer kulupleri pazar haline getirip daha yuksek para ile oyuncu satmalarına yol acar..tabi boyle haberlerde anılınca 3 buyuklerle diğer kuluplermiz 3 alırm yararlnırm 5 satarım mantıgı uygulamak isterler bunlar onlar için bi pazar olur..tabi bunların sadece teoride kalma olasılıgıda yuksek..ee kim karlı derseniz tabii ki manegeri =))

leo dedi ki...

eagles formaları da anti parantez ayrı 1 hoş değil mi :)

İlker Sayhan dedi ki...

Selam Uğur,

ben bu transferin gerekleşme ihtimalini sıfıra yakın görüyorum. Manejerinin oyuncusunu tanıtmak için yapmış olduğu bir çıkış olabirlir. Ya da muhteşem transfer medyamız Halil Altıntop, Hamit Altıntop ve Lucal Neill haricinde transfer edilebilecek yeni futbocuyu daha envanterine katmış durumda.

Benim Halil Çolak’tan ziyade merak ettiğim iki başka bir isim var, biri Semih Kaya öbürü Murat Akça. Yine yeni yeniden stoper sıkıntısı çektiğimiz şu günlerde, bu ikisi hakkında bir bilgin varsa ve benimle (bizimle) paylaşabilirsen çok sevinirim. Semih Kaya’nın en son bir GSTV reportajını okumuştum, antrenmanda yaşadığı bir sakatlıktan sonra dizinden ameliyat olmuştu, ondan sonra bir daha birşey duymadım. Murat Akça’dan bir şey duymayalı daha da uzun zaman oldu. Sezon başı hazırlık kampına almıştı onu Frank Rijkaard ama devre arası hazırlık kampında yok.

Belki şu an ki durumları ve gelişimleri hakkında birşeyler biliyorsundur.

Hoşçakal

İlker Sayhan

Gökhan dedi ki...

sevgili pclion...:)bir e-posta gönderdim gmail hesabına, cevap gönderebilirsen sevinirim.

gerçekleşirse iyi bir transfer olduğunu düşünüyorum bu arada.

GSROCK dedi ki...

Bu ara Lucas Neill büyük ihtimalle Galatasaray'da 800 bin pound karşılığında.. Hayırlı olsun olduysa... Ne kadar gerekli tartışılır.

Ekrem58 dedi ki...

Fazla video bulunmakta degil, fakat az olanlarla sizde fikir sahibi olun diye paylasiyorum..
Ayrica evet simdilik icin net bir sey yok, zamana birakmak lazim, hayirlisi olur insallah Halil icin..

http://www.youtube.com/watch?v=JZM4vm_tDe8
1:09
1:25
2:37
4:18
5:35
6:59
9:13

http://www.youtube.com/watch?v=9rH7K05GKTs&annotation_id=annotation_655331&feature=iv
3:22
4:00
6:11
6:58
7:19 !!!

alpigeneral dedi ki...

gereksiz bir transfer olur bu adam artık 21 yaşına gelmiş bence herhangi bir genç oyuncu artısı sağlamaz maalesef gs ye.şöyleki bir oyuncunun genel özellikleri 21 yaşında büyük ölçüde şekillenir yani halil çolak kendisini ancak %20 oranında geliştirebilir buda gs de oynamaya yeterli olur mu bilemem. türkiye ye adaptasyondan 6 ay barosun arkasında oynamaktan 1 yıl birkaç gol attıktan sonra alemler batı kültürüyle türk kültürü arasında sıkışmalar falan derken gelir 24 yaşına ardından problemler başlar gönderremeyiz necati ve ümit karanımsı bir adam ediniriz.bence galatsaray alt yapıdan türk oyuncuyu yetişrilmeli galatasaray kültürüne sahip olmalı bu isim yada süper ligde bir takımda oynuyan bir genç fakat iyice düşünülmeli bu isim alınırken. genç yabancı alınabilir mesela 19 yaşında slovak, romen(afrika ve batı avrupalı gençler bize kalmaz) gurbetçi oyuncuları kabullenemiyorum volkan arslan ümit karan necati serkan çalık barış özbek aklıma geliyor bu arada...

Atilla Çelik dedi ki...

Demin FIFA'da şöyle bir haber geçti ki, gayet ilginçtir. Gayet aleni bir haber:

http://www.fifa.com/worldfootball/clubfootball/news/newsid=1156583.html?cid=rssfeed&att=

Anonymous dedi ki...

benim izledigim kadarıyla gs cok iyi transfer yaptı cok güzel oyuncu ilerki zamanlarda göreceksiniz harika gollere imza atacak.cok hırslı bir futbolcudur.ve gs engerekli futbolcudur

onurgs dedi ki...

Kardeşim sizdemi alet oldunuz yalan haberlere...