Elano Blumer Galatasaray'da!

3-4 gün önce duymuştum Elano transferini ama inanmakta güçlük çekiyordum. Arkadaşım Manchester City'den kimi istersin dediğinde Elano ismini vermemiştim mümkün değil diye, o derece beğendiğim bir oyuncudur Elano. Daha dün Avrupa basınında Inter ve Milan'ın ciddi şekilde istediği söyleniyordu ama bildiğim kadarıyla çok uzun süredir uğraşılıyormuş bu transfer için, Elano da ikna edilince iş bitmiş. Harika yahu, söylenecek tek söz yok hakikaten. Türk futbol tarihinin en büyük transferlerinden biridir bu, Aklımızı aldın Haldun Üstünel, alacağın olsun.

Dün gece transfer sarhoşluğuyla iki satır bir şeyler karalamıştık ama demek istediklerimizi biraz daha açmak lazım elbette. Niye Elano bu kadar önemli bir transferdir mesela? Öncelikle Elano Brezilya milli takımında düzenli oynayan bir ofansif orta saha oyuncusudur. Ukrayna'da bulunduğu dönemde bile milli takım rotasyonuna girmeyi başarmıştır ki bu Türkiye, Ukrayna gibi ülkelerde o kadar da kolay değildir. Kendinizi gerçekten ispatlayamazsanız size tercih edilecek birçok oyuncu bulunur Brezilya'da ya da İspanya'da. İkincisi Elano Manchester City'nin düzenli oyuncusudur. Geçen sezon takıma gelen Arap sermayesine rağmen arkaplana düşmemiş, 28 EPL, 8 UEFA Kupası maçına çıkmıştır. Bir önceki sezon takımın bir numaralı silahıydı ve takım onun eline bakıyordu. Bu adamın Türkiye'ye gelmesine akıl sır ermiyor. Kewell'ın sakatlık problemi vardı, Baros'un gol sıkıntısı. Keita geçen seneyi formsuz geçirdiği için gelebildi bu diyarlara ama Elano! Elano Türkiye'ye gelen en komple oyuncudur benim gözümde ve Mario Jardel'le beraber kariyer zirvesinde gelen ender yabancı oyunculardan biridir.

Peki nedir Elano gibi bir adamı Türkiye'ye çeken derseniz ortaya koyan vizyon ve daha iyi ödeme koşulları diyebilirim tahminen. Zamanın birinde izlediğim bir Futbol Mundial programı vardı ve Elano'nun Shaktar'a geliş hikayesini anlatıyordu. O dönemde de ailesinin maddi durumunu düşünerek Ukrayna'ya transfer olduğunu açık yüreklilikle dile getiriyordu. Tam cümlelerini hatırlayamıyorum ama genel olarak buydu tercih sebebi. Genelde paragöz olarak bakarım ben böyle oyunculara ama durumunu çok iyi ifade etmişti ve takdirimi kazanmıştı. Futbolculuğu kadar önemli bir referanstı bu benim için.Geçen gece Alper abiye sorduğumda harika bir oyuncu olduğunu ancak gelebileceğini düşünmediğini söylemişti. "Kandırmayın Galatasaraylıları!" dedi hatta! Şaka bir yana kendisinin de yazısında ifade ettiği gibi harika bir oyuncu olmasının yanı sıra Brezilyalıların sık yaşadığı uyum probleminden pek muzdarip olan bir oyuncu değil. İngiltere'de kendini ispatlamış bir Brezilyalı ofansif orta saha oyuncusundan söz ediyoruz zaten, ötesi yok. O topraklar çok büyük Güney Amerikalı oyuncuları yemiştir, Elano ise ayakta kalan ender oyunculardan biridir. Bu da atlanmamalı hiçbir zaman. City'de Hughes'la yaşadığı problemin kaynağı ise kampa geç katılması imiş Salih'in dediğine göre. O da Brezilyalılarda 'doğuştan on geliyor', yapacak fazla bir şey yok. Lincoln krizinde de benzer şeyler söylemiştim, kalkıp Elano'ya da sırf bu detaylar için tavır alınırsa kendimden geçerim herhalde.

Her yerde güzel ve detaylı yazılar var, bazılarını hala okuyabilmiş değilim. Yazıyı bitirmişken ben de onları okumaya başlayayım...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

37 yorum:

Anonymous dedi ki...

Selamlar, kesin mi bu haber, iyi denk geldi sen girer girmez okudum. Haber kaynağı nedir? Gerçekse mükemmel trasnfer.

Anonymous dedi ki...

Harbiden gerçekmiş resmi sitede yazıyor. super ya çok sevindim. Mükemmel transfer... Gecenin bu saatinde resmi sitenin bu transfer için güncellenmesi garip. Umarım yarın değişmez...

ORHUN dedi ki...

resmi site yazıyor yav. ne kaynağı.


OĞLAN BİZİM KIZ BİZİM !!!!!11

Spooky dedi ki...

Ağlamak üzereyim...

Keita transferini isim vermeden, ki o da bilmiyordu, bana tarif eden, Govou isminin yem olduğunu söyleyen; internet üzerinde tanıştığım birisi, "elano olabilir, hamit olabilir, öğrenemediğim bir iki isim var", "birkaç güne belli olacak" dediğinde "YOK ARTIK" demiştim.

Şimdiye kadar bildiğimiz bütün Türk transfer formüllerine ters. Ağlıycam lan sevinçten...

imperial chekeke dedi ki...

hele deyin bakalım kaça gelmiş. bu yıllık maliyeti ne kadar. borç gırtlağı aştı ama transfer gırla keita 8 bu belki 10.

battı balık yan gider mi yoksa ?

Anonymous dedi ki...

suanki mutlulugumu kelimelere dökmek imkansız...... abi elano bize nasıl geldi yau..:)) sakat falan mı acaba..? yoksa disipliz falan mı..? gece hayatı da olablir..?:d:d:d her ne olursa olsun bu mutluluk anlatılamaz..

Spooky dedi ki...

Rijkaard'ın ismi etkili olmuştur mutlaka. Bu düzeyde oyuncuyu cekmemizin başka izahı zor... Bir de Milan'a gidecek diyorlardı; Bayern karşısında Milan'ın oynadığı futbolu görüp kesin kararını vermiş olabilir :)

Maliyete gelince, bu transferler yatırım. Hem bu sezon, hem önümüzdeki sezonlar için; işler iyi ve beklenen şekilde giderse verdiğimiz paranın sorun olmayacağını söyleyebilirim.

csyasoo dedi ki...

Len haldun alacağın olsun yahu.
Ntvspor'da altyazı gorunce içeriye öyle bir koşmam ve bilgisayarı açmam vardiki inanılmaz.

Müthiş bir transfer daha.

Anonymous dedi ki...

YOK ARTIK LEBRON JAMES şakamı bu bu saatte birini haldunu durdurursun. brezilya milli takımının as oyuncusunu aldık.. hala inanamıorum 'Frikikleri Sabri kullanır artık' Hayırlısı olsun Galatasarayımıza

busker dedi ki...

çok güzel bi nokta var yazıda... "premier lig de oynayan az sayıdaki brezilyalı" ve bunun dolaylı bi sebebini bir örnekle vereceğim...
Robinho, evine kum döktürmüş plaj futbolu oynamak için... acaba Robinho kaç dakka güneş gördü mençistırda... Neyse diyeceğim o ki, İnglizler Work Permit olmasa da Brezilya dan topçu getirmezlerdi bence çok fazla. Ve işte sırf bu sebepten ötürü; Elano belkide aradığımız karaterde bi adam.

o değilde yedek kalacak adam?!?!?! korkutuyor bu beni.

baggio dedi ki...

Daha ne olsun ki..

tanjue dedi ki...

Helal olsun Galatasaray yönetimine birkez daha. Bir Trabzonsporlu olarak bile Ali Sami Yen'e gidip izlemek için sabırsızlanıyorum Elano'yu. Bütün türk takımlarımız böyle transferler yapabilecek seviyeye gelebilir belki bir gün. Avrupa'nın 6. büyük ligi olma yönünde çok ciddi transfer hamleleri Keita,Baros ya da Elano gibi isimler. Fenerbahçe ve Beşiktaş'tan da etkileyici transferler geliyor ama bu tavan noktası sanırım. Umarım Türk futboluna büyük katkıları dokunur.Bu arada İnter ve Milan'dan 8 milyon sterlin isteniyordu transfer kaça bitti acep.

Bu arada daha dün basındaki Elano ve Jo haberlerindeki bilgi eksikliklerine dayanarak post atmış İnter ve Milan varken olmaz demiştim, sabahına trasferi bitirdiniz helal olsun:) İnanmıyordum hatta hala bile inanamıyorum. Müthiş transfer emeği geçen herkese helal olsun. Deco'yu karşılamaya giderim diyen M. Demirkol'un da Elano'ya gidip gitmeyeceğini merak etiyorum şahsım adına.

saygılar...

mondo trasho dedi ki...

Son konfederayon kupasından mı bu foto? O takımda yer aldı mı Elano?

Kübra GÜNAY dedi ki...

dün akşam verdiğin bilgiler için sağol uur abi hala kendimde değilim üstünEL başka bir şey demiyorum

Can dedi ki...

Uykudan şimdi uyandım okula gitmek için. Saat 12 de tekrar kontrol edeceğim burayı doğruluğuna inanmak için. Bu nasıl bir haber yahu :) Aklımı aldın sabah sabah.

İskender dedi ki...

Allahım sana geliyorum.

Ağlıyorum harbiden. Rüya mı?

Söyleyin bu da mı gol değil!!

Sade dedi ki...

Elano rüya gibi! Ali Samiyeni bu sene doldurmayan bizden değildir. Uğur, birde artık tribünlere bir yazı zamanı geldi bence, sezon sonuna kadar yensekte yenilsekte o stad dolmalı gibisinden... En azından Haldun Üstünel'e bunu borçluyuz. Bilinçlenmek adına. "In Haldun We Trust" sloganıda çuk oturuyor!

rogg dedi ki...

3 yıl vadeli ödeme 7 milyon euro Elano bonservis. Seneliği 3 milyon euro Elano'ya...

Keita'ya 8 Elano'ya 10 ne olacak GS'ın ekonomisi diyenler camianın büyüklüğünü farkedememişler.

Sıra Nonda gidecekse forvette...

Başkanson dedi ki...

m. demirkol şimdi sene içinde nası sallasam adama diye planlara girmiştir.
bu arada :
mehmet topuz elano dan daha pahallı HAHAHAHAH
(in haldun we trust)
.................
h. üstünel in gs ceo su olması gerekir bence yada kendisinin her yöntimde daimi olarak futbol şubesinin başında olması gerekiyor. ben man city olsam kendisini takıma alırdım böylece kaka cr7 buffon gibi transferler hayal olmazdı :)

l_f_celine dedi ki...

ehehehe , bizim(ankaragücünün) başlattığımız man.city'li oyuncu getirme furyasının yansımaları bunlar :D
şaka bir yana , galatasaraya uzun zaman sonra adam gibi duran top kullanabilen bir orta saha oyuncusu geldi.
vay anasını lan , 2 sene önce deselerdiki bana 19 mayıs stadı'na rijkaard ile elano gelecek diye büyük ihtimal küfür ederdim benle kafa bulmayın diye.türk futbol ligi iyi yere gidiyor kanımca...

İskender dedi ki...

Bu arada Haldun abime de, Murat Kekilli'den "Bağlama saçlarını, dağıt koynuma, bugün bana ait, bugün benimsin!" parçasını armağan ediyorum.

arif dedi ki...

In Haldun We Trust!

vakilinchuk dedi ki...

Oha be Prekazi!Oha be Haldun!

Böyle uyanmak enfes bunu bir kez daha yaşadım böylece...Store ciddi ciddi Haldun Üstünel T-shirt'leri filan yapmaya başlasın bence,alınır yani.

Mensah(Neill)+birde gelecek vadeden genç forvet alıp transferi kapatsak tam anlamıyla mükemmel bir kadro olacak.Ufuk'la Sezer'de cabası olacak gibi,ha daha kimse alınmasa yine kabulüm tabide,şu hayvani ofans gücü arkada Zan'a kalmasa çok ferahlayacam...Haydi bakalım...

Elano ulan!

arif dedi ki...

Artık büyük bi pankart yaptırmanın zamanı gelmedi mi?
Bi pankart yaptırıp burdaki UEFA maçında açmak lazım.
''In Haldun and Adnan We Trust''

Spooky dedi ki...

@vakilinchuk

Mensah veya Neill transferine hiç girmemek lazım. Neill'ın fiyat arttırdığını herkes söylüyor. Forvet konusunda aynı fikirdeyim ama çok iyi araştırarak ve mümkünse ufak paralarla bir oyuncu almalıyız.

Anonymous dedi ki...

bir fenerbahçeliyim.Haberi duyunca resmen moralim bozuldu.Biz bırakıp gidelim bu sene ligi daum da toparlayamaz artık.Artık tek şansımız bir yönetim zaafiyeti yaşanıp haldun üstünelin galatasaraydan ayrılması(şu andan sonra imkansıza yakın bir ihtimal)

Anonymous dedi ki...

Arda Keita Kewel Elano Baros.Avrupa da dereceye girer mi en iyi hücum hatlarından biri olarak

hadesperado dedi ki...

öncelikle hayırlı olsun...
oyun kalitesi, frikik özelliğinin yanısıra ortasaha, kanatlar ve Rijkard sistemine uygun "forward" gibi farklı mevkilerde de oynayabilmesi rotasyon açısından çok ama çok önemli... Barça bile bazen kulübe sıkıntısı çekiyorken bu gözardı edilemez bir konu...

yazıda katılmadığım nokta, daha doğrusu doğrulandı mı bilmiyorum, City'de Hughes ile olan problemi; kampa geç katılması olarak değil de Mert Aydın'ın da bugün ifade ettiği gibi, City'nin oluşturduğu müthiş ve üst düzey hücum aksiyonunda kendine yer bulmakta çok zorlanacağıdır.
kaldı ki Robinho'nun gelmesiyle; Elano, ilk geldiği yıla nazaran daha az ilk 11 başlıyordu...

İmza töreni yarın, Coşkun Özarı da olacak sanırım,
harika bir resim çıkacak gibi...

ve elbette son bir transfer bekliyor bu gönül, Neill ya da onun gibi bir defans Keita ve Elano'ya cila olacak! :)

@tanjue; yorumun çok güzeldi, okurken keyif aldım, teşekkürler. M.Demirkol ciddiye alınacak biri değil ;)

@mondo, fotoyu bilmiyorum ama Elano 2009 konfederasyon kupasında iki maçta yer aldı, o maçlarda asistleri de olmalı yanılmıyorsam. toplamda da 35 civarı bir milli maçı olmalı...

Başkanson dedi ki...

Haldun Üstünel ts leri basılsın ilk alacklardanım.
cidden yapılmalı
gs store bence yapmaz ama en kötü korsanı yapılmalı bi şekilde giyilmeli bu ts ler

mustafa dedi ki...

Bence de t-shirt fikri güzel:)
Az önce amatör bir tasarım yaptım.
www.mustafaazak.org/wp-content/uploads/2009/weTrust.jpg

hadesperado dedi ki...

@Mustafa eline sağlık, Haldun Üstünel burada godfather gibi görünüyor ama olsun, bu tişört satılsa alırım ben :)

bir de siyah üzerine deneyebilirsin, H.Üstünel de buradaki gibi değil de gölge şeklinde olur ;)

İskender dedi ki...

Haberi öğrendikten sonra sabah, antu.com da biraz dolaştım. Gördüklerime o kadar üzüldüm ki... Aynı milletten olan bir takım, rakibine böyle kötü sözler söyler mi? Başarıyı tebrik edip kenara çekilmek bu kadar zor mu? İnsalaah hayırsız olur, oynamadan gider... Ne demek bunlar. Hiç bir futbol severe yakışır mı? Nedir derdiniz? Eleştirmek, rakip olmak, rekabet etmek başka şey, terbiyesizlik başka şey. Kendilerine bu tür davranısları nasıl yakıştırıyorlarsa...

İskender dedi ki...

Aslında artık Baros olmasa kim oynayacak diye bir sıkıntı da kalmadı. Anlaşıldı ki Haldun abinin finishing 99, boy da var, iyi santrafor olur kanımca:)

Osman dedi ki...

Bence gereksiz bir transfer oldu. Bu arada harbi bir galatasarayli olarak yaziyorum bunlari.
Takimin hucum hatti zaten yeterince iyiydi, ne gerek vardi bir de elanoya. Kewell yedek kalsin diyoruz. Bir sene once kewell geldigi zaman da gayet havalara ucmustuk, ondan once de lincolnle. Dilerim seneye de yeni bir transfer uzerine elano yedek kalir artik diye yorum yapmak zorunda kalmayiz.
Keske deco veya hamit olsaydi. O zaman gercekten havalara ucardim. Takimin hucum hattiyla geriye donuk orta sahasi arasinda simdiki gibi ucurum olmazdi o zaman. Barisla ayhanla sabriyle olacak is degil 433 oynamak.

hadesperado dedi ki...

@Osman, Elano'nun gereksiz olduğunu düşünebilirsin ama Deco gelse havalara uçardım demişsin?
hadi Hamit veya Emana desen neyse ama Deco tutarsız olmamış mı biraz?
Elano'nun mevki ve özellik olarak Deco'dan aşağı kalır yanı yok ki, üstelik ondan daha genç...

neyse... Rotasyon çok önemli, Kewell-Arda-Ayhan-Keita rotasyonu için de çok iyi bir isim Elano. enseyi karartmayalım...

@pclion aslında bişey sormak için gelmiştim;
b.yelkovan nasıl biridir? çok esprili mi yoksa espri yaptığını zannedip batıranlardan mı? program nedeniyle az çok tanıma fırsatınız olmuştur... şunun için soruyorum:

http://i32.tinypic.com/2aj6h5k.jpg

burcues: b.esmersoy
banuka: b.yelkovan

espriler gırla(!) gidiyor yalnız;
-lila-mor forma ve chelsea(?!)
-haldun-adam(?!)

ne alıp veremediklerini anlayamadım...?

pclion dedi ki...

Hadesperado,

Normalde pek öyle biri değil. Aradaki diyalog dışardan bakınca garip duruyor tabii ama herkesin birbiriyle münasebeti farklı, ecnebilerin 'inside joke' dediği kavram burda geçerli gibi. Benim yakın bir arkadaşımla internet üzerinden yaptığım bir konuşma da başkasına anlamsız gelebilir, böyle düşünmek lazım bence. Banu Yelkovan'la tanışmak şu programın vesile olduğu en güzel şeylerden biri benim için, onu söyleyebilirim merak ediyorsan...

hadesperado dedi ki...

eyvallah cevabın için...

hadi chelsea muhabbeti neyse de haldun-adam hiç espri gibi durmuyordu...
yani insanda bir şüphe oluşuyor işte...

neyse gereksiz olduğunu düşünüyorsan bunu ve bundan önceki yorumu da silebilirsin,
sorun değil, cevabı aldım sayılır ;)