'Kaptan Köşkü'ndeki Arda Turan

Bir süredir beklenilen bir gelişmeydi Arda Turan'ın kaptanlığı. Yönetimden gelen "Takımı Arda'nın üzerine kuracağız." söylemleri, geçtiğimiz sezonun iki kaptanı Hasan ve Ümit'in takımdan ayrılması işi sadece resmi açıklamaya bırakmıştı, o da bugün geldi.

Takımdaki konumuna baktığımızda kaptanlığa en uygun isimlerin başında geliyor Arda Turan. Ayhan ve Sabri ondan daha kıdemli yerli oyuncular ama Arda'da onlarda olmayan bir şey var, o da takım içindeki herkesle iletişim kurabilme becerisi. Servet Çetin, Mehmet Topal, Emre Güngör, Hakan Balta, Barış Özbek ve bu oyuncuların arkasından gelen altyapı çıkışlı gençlerin bulunduğu yerli iskeletine en hakim oyuncu. Galatasaray sevgisi, taraftarla ilişkisi sorgulanmaz ama. Bir de aması var işte.

Geçtiğimiz sezon yaşananlar beni Arda Turan iyi bir kriz yöneticisi olamayacağı düşüncesine itiyor. Berlin deplasmanı sonrası yaptığı "Bu takımda ikinci kaptan olmam." çıkışı bana göre Galatasaray tarihinin en cüretkâr açıklamalarından biriydi ve fazlasıyla hafif geçiştirildi. Bu sözleri söyleyen oyuncu Arda Turan olmasa muhtemelen sezon sonu Galatasaray'daki geleceği hakkında soru işaretleri olacaktı. İşte bazen bu çıkışları Arda gibi bir oyuncunun yapması çok daha derin izler bırakabiliyor, bıraktı da zaten. O kaptanlık kriziyle başlayan süreç Galatasaray'a bireysel anlamda en kaliteli kadrolarından birine sahip olmasına rağmen şampiyonluğa mal oldu, barajın 70'in hemen üstünde kaldığı bir sezonda. Beşinciliğe hiç değinmiyorum bile. Bu sebeple geçtiğimiz sezonu hemen unutup önümüze bakmak bugün için daha doğru geliyor olsa da geçmişi unutmanın tekerrürden başka bir şey getirmeyeceğini aklımızdan çıkarmamak lazım. Takımın tartışmasız en çok sevilen oyuncusu Arda bu sorumluluğu aldı ama gerisini de getirmek zorunda.

Bir de numara meselesi var elbette. Galatasaray'a döndüğünden beri 6 numarayı alabilmek için çırpınan Arda bugün Metin Oktay'ın, Gheorghe Hagi'nin giydiği 10 numaranın veliahtı olarak karşımıza çıktı. Bu konu basın toplantısında da dillendirilmiş ancak bana göre pek şık olmamış, özellikle Lincoln vurgusu. Her konuda mesafeli bir duruş göstermeyi beceren yönetimin bu konuyu sürekli gündemde tutması bence Galatasaray'ın lehine bir durum değil ancak ısrarlı bir şekilde bu konu dillendirilmeye devam ediyor, ilginç. Tamam, Lincoln'ü gönderme kararı almış olabilir yönetim (ki bu saatten sonra gerçekten yapacak başka bir şey yok) ancak bunu oyuncuya her fırsatta geçirerek yaparsak hem maddi hem manevi anlamda zarar gören Galatasaray olacak. Arda Turan'ın belki de çocukluk hayalinin gerçekleştiği bir günde bu olayın gözümüze sokulması doğru mudur?

10 numaranın Arda'ya geçmesinden teknik bir çıkarım yapmak ne kadar doğru olur, bilemiyorum ama Arda'nın yavaş yavaş 4-3-3 içerisindeki oyun kurucu rolüne ısındırıldığını görmek zor değil. Kadro yapısı göz önünde bulundurulduğunda ne kadar mantıklı gözükürse gözüksün, bu tercihin riskleri var, geçtiğimiz günlerde uzun uzadıya bahsettik, tekrarlamaya gerek yok. Gerçek hazırlık maçlarını beklemek lazım tabii bunu görmek için...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

17 yorum:

Flying Dutchman dedi ki...

daha sonra kısa kısa belirtiriz ama ben Arda'nın kaptanlık yapabilecek meziyette bir futbolcu olduğunu düşünmüyorum. Henüz en azından. Örneğin bir Mehmet Topal karar alıcı merci ben olsaydım Arda'dan çok daha önde yer alması gereken bir adamdır...

QuaresmA dedi ki...

kaptanlığın arda'ya verilmesi rijkaard'ın kararı mıdır ?

eğer öyleyse bu, ayhan'ın 11'de daha az oynayacağı anlamına gelebilir mi ?

siriusjames dedi ki...

Uğur Abi(abi diyeyim ben izninle),

Uğur Uçar daha uygun olmaz mıydı? Altyapıda, genç ve ümit milli takımlarda kaptanlık yapmış oyuncu. Lakabı küçük kaptan zaten. Sırf bu yüzden 3 numarayı almadı mı hatta Bülent Korkmaz'dan izinle? Daha soğukkanlı, daha sakin ve daha lider özellikler taşıyor bence.

Bir de röportajını izledim Arda'nın. "Maç içinde Servet mesela genç oyunculara bağırırsa onlar cevap vermesin. Bu onların iyiliği içindir." dedi. Geçen sezon Servet'le saha içinde tartışan sen değil miydin Arda? Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? İronik geldi sadece... Keşke Uğur olsaydı genç bir oyuncu kaptan yapılacaksa.

chucky dedi ki...

@siriusjames

Arda'nın bence o cümlede Servet'i kullanma sebebi de bir öz eleştiridir
yaptığı yanlışın farkında kaptan..

pclion dedi ki...

Sirius,

Uğur Uçar'ı kaptan görmeyi gerçekten çok isterim, blog arşivine bakarsan onunla ilgili attığım ilk başlık da 'Küçük Kaptan'dır. Ama Uğur Uçar'ın kaptanlık için adının geçmesi için ilk önce 1.5 senelik bu sakatlığının ardından sağlıklı olarak takıma döndüğünü gösterebilmesi gerek. O sakatlık olmasa belki de çoktan kaptan olmuştu Uğur ama futbol da böyle işte. Kimse şu durumda Uğur Uçar'ı birinci kaptan yapamaz. Kendini tekrar ispatladığı zaman bu takımın kaptanı olduğunu belli edecektir, zaten Arda'nın da içinde bulunduğu jenerasyonun kaptanlığını yapıyordu Uğur altyapıda...

obsesif dedi ki...

10 numara konusunda 10 numara bir karar ama bence 1 takımın kaptan oyuncusu, takımın ağabey konumundaki oyuncusu olmalıdır. hani yeri geldi mi ? hoyt lan barış koş ilerde bas vs diye de sertçe tepkiyi koyup, takımı ayaklandırabilmelidir, ya da saha içi gerilimleri beyler dağılın kart görcekseniz sie lan diyerek sonlandırabilmelidir.. arda ağabey konumunda değil 1, ayhan'a, kewell'a vs hoyt yapabilcek konumunda değil 2, gerilimi sonlandıracak en son adamlardan biri 3.. bence yanlış karar.

siriusjames dedi ki...

Chucky, gerçekten öyleyse sevinirim. Ama belki de unutmuştur bile çoktan Arda. Çünkü orada takımın ağabeylerinden, yani Servet Emre ve Ayhan'dan bahsediyordu yanlış hatırlamıyorsam, Servet'i kullandı sonra da.

Uğur Abi, Uğur şimdi takımın bankosu olup da 2-3 sezon devamlı oynarsa ve Arda'nın da takımdan gitmeyeceğini varsayarsak kaptan yapılacağını sanmıyorum. Arda'ya 10 numara ve kaptanlık verip de o gitmeden sonra kaptanlığı elinden almazlar tahminimce. Yabancılar için de Kewell olabilirdi aslında 2. veya 3. kaptan. Çünkü hem kariyeri, hem karakteriyle kadroda belki de kaptan olmaya en çok yakışan adamlardan biri.

Bir de, Hagi zamanında maç içinde diğer oyunculara taktik de verirdi şöyle yap böyle yap diye, Arda yapabilecek mi Kewell'a, Baros'a bunu?

Spooky dedi ki...

bugün Arda'nın GS TV'ye verdiği röportajı izledim. Açıkcası kaptanlığın ne demek olduğunun farkındaymış gibi duruyordu. Servet konusu örneğin. Hatasını anlamış. Ayrıca hem gençler hem de tecrübeliler Arda'yı çok seviyor. Bir de hiyerarşiye saygı göstereceğini söyledi yani Emre Aşık, Ayhan hala kaptan gibi olacaklar.

Bu kararın Arda'yı belki bir yerine iki sene takımda tutma hem de biraz durulmasını sağlama amacıyla alındığını sanıyorum. 25 26 yaşında geleceği zihinsel olgunluğa kaptanlık etkisiyle bu yaşında gelirse çok önemli bir gelişme olur.

Program hayırlı olsun...

bahad1r dedi ki...

ayıp ettiniz hocam, ortalama bir fenerli gibi bu yaklaşımızndan dolayı şaşırdım, gerçekten bu yaklaşımınızı size yakıştıramadım

cingibi dedi ki...

Bence kaptan hem liderlik ruhu ve yeteneği en yüksek olan hemde kendini en iyi ifade eden sözü dinlenebilecek insandır ben son zamanlarda Arda Turan kadar düzgün konuşan bir futbolcu görmedim en kritik maçlardan sonra bile sakin ve akıllı konuşmaları hepimizin yüreğine yer etmiştir kriz yönetimi meselesine gelince ben kaptanlıkla birlikte ardanın bu işide gayet iyi başaracağını düşünüyorum özellikle diğer takımları tutuanların daha sonrada galatasaraylıların arta turan seçimini bu kadar çok eleştirmesi beni çok şaşırttı bu insanlara kaptan tercihlerini sorsak en az üç farklı aday çıkacağı yinede arda turanı isteyenlerden fazla olmayacağınada eminim bence bu buı kadar şüpheyle bakmaktansa ümitle bakmak gerekir bu tercihe

Anonymous dedi ki...

Kaptan olması doğru karar evet takımdaki herkese de sözünü geçirebilir Arda Turan. Benim basın toplantısında yakaladığım bir nokta var ki bu biraz ürküttü beni. 10 numaralı forma daha çok farklı mevki lerde oynayan oyunculara verilir gibi bir cümleydi Arda nın kurduğu. Yani halen sol ilerde oynamak gibi bir düşüncesi olduğunu düşünüyorum Kaptan ın ama oynaması gereken pozisyonun da o olmadığını düşünüyorum.

sembolist dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Nevzat dedi ki...

Bence Arda iyi bir secim. Kaptan dedigin her macta kaninin son damlasina kadar savasacak, ve Arda bunu yapiyor. Birde kaptanligin verdigi hirs ve istek onu dahada atesleyecek sanirim.
Fernando Torres 19 yasinda Atleticoda kaptan oldu.

Bir turk takiminim kaptani turk olmasi lazim, en azindan turkce bilmesi lazim. Delgado ve Alexi kastediyorum. Onlari kaptan yapanlari anlamiyorum. Sacma.

and1905 dedi ki...

Arda'ya kimse kaptanlığı vermedi,Arda söke söke aldı.Uğur biraz değinmiş ama sezon içindeki "Bu takımda ikinci kaptan olmam." yönetim bazında affedilecek türden hata değildi, pas geçildi.Her maçtan sonra konuştu Arda düzgün de konuştu.Kaptanlık açıklamaları dışında bu kadar göz önünde olan biri her açığını kollayan basına hiç koz vermedi.Bence de kaptanlığı layıkıyla taşıyacaktır.Emre Aşık ve Ayhan'ın saha içindeki agresif tavırları band takmayı yakıştırmıyordu.
Kaptan Arda Turan çokta güzel besteler oluşur:))

Ayrıca genç yaşta kaptanlık eleştirilerine katılmıyorum.Avrupa!da fazlasıyla örneği var.Alt yapıdan çıkmışsa ve başarılı ise yani geleceği parlaksa hemen yapılıyor.Torres 18-19 yaşlarında kaptandı.Gerard,Raul,Fabregas(altyapı sayılır)...

Mete dedi ki...

Selam , uğur senin bu iletişim tespitin kesinlikle kaptanlığın verilmesinin en önemli sebebi çünkü Arda'yı herkes çok seviyor ve hiyerarşi'ye saygı duyması onu kaptan yapıyor , gençlerle tecrübeliler arasında da güzel bir köprü kuracağına inanıyorum.


Hayırlı olsun , benim çok hoşuma gitti bu durum.

Aslantepe dedi ki...

Arda'da bir takımın kaptanlığını üstlenebilecek olgunluğa henüz sahip değil. Arda'dan kaptan olmaz ancak Arda'dan bir kaptan yaratılabilir. Basın toplantısını seyredenler Arda'nın bu konumdan duyduğu gururu gözlemlemiştir mutlaka. Arda bundan sonra daha fazla sorumlu davranarak bir kaptan gibi hareket edecek ve sahada aldığı sorumluluk ve oynadığı oyunla takım arkadaşlarının da saygısını kazanacaktır. Dolayısıyla bu karar oldukça yerinde olmuştur Galatasaray için..

10 numara konusuna gelince. Yönetimin kararı da tavrı da doğrudur. Galatasaray, taraftarının da neden olduğu 10 numara fantezisini bu kararla büyük ölçüde aşmıştır artık. Lincoln transferi ise Galatasaray tarihinde ne yazık ki kötü bir hadise olarak yer almıştır. Kalli bitirdi, yönetim bitirdi, Bülent hoca bitirdi diye öve öve bitirilemeyen yetenekli ama 10 numaranın yanından geçmemesi gereken Lincoln kendisini bitirmiştir. Maliyet performans kıyası dahi yapılamayacak bir oyuncu 10 numara fetişizmi içerisinde kendisine Lincoln Lincoln diye tapan bir taraftar sayesinde kulübün 20 milyon dolarına mal olmuştur.
Kendisinin yolu açık, ona tapanlara da selam olsun.

Anonymous dedi ki...

LİNCOLN KARAKTERSİZ AMA ONU TAKIMDAN SOĞUTANLAR DA EN AZ O KADAR KİŞİLİKSİZ ONUN KADAR ONU DIŞLAYANLARDA DA SUÇ VAR MALESEF BİZİM TAKIMDAKİ GRUPCULUK OLAYI BİTMEDEN BİZ NE BAŞARILI OLABİLİRİZ NE DE BİZ DE YABANCI DURUR BUGÜN LİNCOLN KAÇTI YARIN BAROS KAÇAR YÖNETİM ARDAYA KAPTANLIK VEREREK FUTBOLCUYA DAYALI DÜZENE PRİM TANIMIŞTIR BUNDAN SONRA KİMSE BU TAKIMDAN ARKADAŞLIK BEKLEMESİN ARDA İKİNCİ KAPTANLIĞI KABUL EDEMEM BEN PRENSİM DİYİP YÖNETİME REST ÇEKTİKTEN SONRA KENDİSİNİN 1. KAPTANLIĞA YÜKSELTİLMESİ GS KULÜBÜNÜN ACİZLİĞİNİ GÖSTERİR BEN OLSAM TAM TERSİNE 3. KAPTANLIĞI VERİRDİM KİMSE GSDAN BÜYÜK DEİLDİR BU TAKIMDAN NE ARDALAR GELDİ GEÇTİ ARDANIN KENDİNE ÇEKİDÜZEN BERMESİ GEREKİR GİTTİĞİ YOL BATAKLIKTIR YARIN BİR GÜN AYHAN DA REST ÇEKERSE KAPTANLIK EL Mİ DEĞİŞTİRECEK KİM DAHA İYİ BLÖF YAPARSA O MU 1.KAPTAN OLACAK AYRICA KAPTAN OLDUKTAN SONRA EKSTRA OYNAR DENİLEN ARDA DÜN REZİL OYNADI BÖYLE OYNAYACAKSA İYİ BİR FİYATA AVRUPAYA SATILSIN SONRA ELİMİZDE KALABİLİR