Galatasaray 1-1 Ankaraspor , Eskişehirspor 0-2 Beşiktaş

İlk önce şunu söylemem lazım, seyircisiz maç denen şu saçmalık bir an önce kalkmalı. Ne maçtan bir şey anlayabildim, ne futbolcular havaya girebildi, iki arada bir derede bir oyun oldu Sami Yen'de. NTV Spor'daki programda Galatasaray'ın 4 maç üst üste kazanmışlığı olmadığını, Ankara serisinden tulum beklemediğimi söylemiştim ama puan kaybı kesinlikle bu maçta olmamalıydı.

Aslına bakarsanız Galatasaray Bülent Korkmaz döneminde aldığı birçok galibiyetten daha iyi futbol oynadı, en azından futbola benzer bir şeyler vardı sahada. İlk 10 dakikadaki Ankaraspor baskısı dışında oyuna hakim olan ve pozisyon üretebilen takım Galatasaray'dı. Milan Baros'un net ötesi üç gol pasını saydım ben maçta, ikisi Nonda'ya biri Serkan Kurtuluş'a olmak üzere. Özellikle Serkan'ın kaçırdığı pozisyonun gol olması gerekirdi. O topa plase yapmak başlı başına bir hata, ya ayağını yatırıp vuracaktı, ya da kayarak topu ağlara yönlendirecekti. Nonda'da çeviklik namına hiçbir şey kalmamış, belini döndürene kadar asırlar geçiyormuş gibi hissediyorsunuz. Bugün yakaladığı pozisyonları Baros yakalamış olsa maç muhakkak 2-0'a gelirdi.

Skora göre eleştirmek işin kolay yanı ama skor kötü oldu diye bunu atlayacak değiliz. Bülent Korkmaz döneminin bir numaralı problemi yersiz ve yanlış oyuncu değişiklikleri bu maçı da etkilemeyi başardı. Sahada iki forvet oyuncunuz var, birisi pozisyon üzerine pozisyon yaratıyor, diğeri yavaş, çevikliğini yitirmiş, bugünkü son vuruşlarında beceriksiz ve yararlı olamıyor. Siz gidip de pozisyon yaratan oyuncuyu oyundan çıkarırsanız kimse kusura bakmasın, eleştirilirsiniz. Nonda zaten ağır bir oyuncu, tek forvet olarak oynayacak durumda değil. Milan Baros atletizmiyle, top tutma ve sürme becerisiyle takımı ilerde tutabilecek yegane adamdı. Oyuna giren oyuncu da Hasan Şaş yahu, deli olmamak elde değil. Sahada bu kadro, kulübede bu adamlar varken yapılacak hamle bellidir ve bunun Hasan Şaş olmadığı bellidir. Madem orta sahayı güçlendirme derdindesin, Nonda çıkar Mehmet Güven girer, Kewell da biraz öne çıkar. Yok, illa Hasan bir maçı kurtaracak ki gelecek sene takımda kalması için manevi baskı unsuru doğsun. Bülent hocam, Hasan olmadı olmayacak, Ümit olmadı olmayacak. Bunları anlaman için Galatasaray daha ne kadar fedakarlık yapmalı?

Şu maçta tek üzüldüğüm nokta mükemmele yakın oynayan Semih Kaya ve De Sanctis'in golde hatalarının olması. Barış Özbek, Mehmet Topal ve Hakan Balta'yla beraber bence defansif olarak üstün bir performans ortaya koydular ama her zaman 1-0'a bağlayıp kazanamıyorsun maçı işte, beş maç üst üste olmuyor en azından.Eskişehirspor deplasmanında 3 puanla ayrılan taraf oldu Beşiktaş ama geçtiğimiz haftalardaki tempoyu göremedim, pozisyon sayısında da ciddi bir azalma vardı. Bobo'nun yedeğe düşmesi, Serdar ve Holosko'nun hücum aksiyonlarını üstlenmesi bunda başroldeydi elbette, Holosko'nun Delgado'ya biri verkaç olmak üzere çıkardığı iki pas dışında ben net bir Beşiktaş pozisyonu hatırlamıyorum. Eskişehirspor diğer İstanbul takımı maçlarında olduğu gibi orta sahada diriydi ve teslim olmadı bu bölgede, kornerlerde de çok ciddi iki pozisyon kaçırdılar ilk yarıda. Batuhan Karadeniz'in Beşiktaş'ın sözleşmeye koydurduğu madde sebebiyle oynamayışı geldi aklıma bu kafa vuruşları sonrası, Batuhan olsa gol olurdu sanki yahu! Bu kuralın saçma olduğunu düşünenlerdenim ama Beşiktaş'ı böyle bir hakkı kullandığı için suçlamak yersiz, sonuçta bunu kabul eden Eskişehirspor'un da imzası var bu sözleşmede.

Tello gerçekten arıza bir adam, yine harika bir pasla maçı çözen oyuncu oldu. Yusuf'un insanüstü asisti belki onunkinin önüne geçecek ama Tello Beşiktaş'ı ikinci yarının başından beri sırtlayan adam ve bana göre bu sezonun en iyi üç oyuncusundan biri, Bilica ve Baros'la beraber. Rıdvan Dilmen güzel bir şey söyledi bugün, "Şut atıyor, pas veriyor, orta kesiyor, bu adamın burda ne işi var?". Hakikaten bu kadar iyiyken rahatlıkla üst düzey liglerde oynayabilecek bir oyuncu, Beşiktaş'ın son yıllarda en verimli transferidir gözümde. Menejere kaptırılan imza bedelini saymazsak bosmanla yani bedava geldiğini de unutmayalım.

Beşiktaş bu galibiyete rağmen avantajlı taraf değil hala, hele ki önünde iki derbi varken. Sivasspor ise nispeten kolay diyebileceğimiz 4lü bir seriye giriyor, eğer bu maçlardan kayıpsız çıkarsa şampiyon oldular diyebiliriz. Beşiktaş'ın ise son ana kadar Sivasspor'un ensesinden ayrılmaması ve son maçta Galatasaray'ın evinde yenilmeyeceğini umması gerekli. Galatasaray şampiyon olan değil, şampiyonu belirleyen takım olacak bu sezon, malesef...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

35 yorum:

scapula dedi ki...

Uğur,

Semih mükemmel oynamadı. Hatta iyi oynayan takımın kötü oyuncularından biriydi. Ha ben de seviyorum, destekliyorum, sabretmek gerektiğine inanıyorum ama hatalarını da söylemek gerek. Belediye maçında vasatın üstündeydi, bugün ise altında. Daha çok iyi ve çok kötü bir performans göstermedi. Bunu özellikle belirtiyorum çünkü yarın çok kötü oynadığında sen yapmazsın ama başkası söver sayar, çok gördük örneklerini. Ne ilk günden göklere çıkaralım, ne de ilk hatada yerin dibine sokalım, derim...

Taylan Özgür Topçuoğlu dedi ki...

bu bülent korkmaz umarım seneye takımın başında olmaz bence galatasaray'a gelen gelmiş geçmiş en kötü teknik adamlardan biridir. 7kişi savunma 4 kişi hücum yapıyor takım. Savunma bu kadar kalabalık ve dar alanda olup üstüne birde konsantrasyon eksikliği olan oyuncular oldugu zaman cabuk dagılıyoruz. Skibbe döneminde takım halinde hücum takım halinde savunma yapıyorduk şimdi lincoln ve kewell hariç pozisyon üretme şansımız yok çünkü hoca bir şey söylemiyor oyunculara çıkın oynayın diyor. Farkettiniz mi bilmiyorum ama pas yapacakken top serkandaydı serkana bagırıp nonda'ya at diyor nonda ya harry diye bagırıoyr böyle böyle pas yaptık bugün tamam iyi oynadıgımız bölümler vardı ama bu adamla yürümez. KOrnerde de kalabalık olan taraf bizdik yanılmıyorsam. Ayrıca abi semih adamını kaçırdı ama ben gördüğüm kadarıyla semih kovalarken rakibini bizden bir oyuncu ankaralı oyuncu lehine pick and roll yaptı diye gördüm bi zahmet bakabilirsen :)

pclion dedi ki...

Mükemmel abartılı bir kelime oldu, orda haklısın ama bugünkü oyununa kötü demek bence haksızlık olur. Maça sol stoper başlaması sebebiyle biraz yalpalamış olabilir ama kendini toparladı ve bence 89'a kadar gerçekten iyiydi.

İkileme düşmedim dersem yalan olur zira tam konsantrasyonla izleyebildiğimi iddia edemem maçı ama ayaklarına hakim, her hamlesinin sonucu bir pozisyon önceden düşünen bir oyuncu hissi veriyor bana Semih. Diğer yorumları merakla bekliyorum...

Taylan Özgür Topçuoğlu dedi ki...

benim soruma cevap yok mu :)

Deniz Gür dedi ki...

Bugün sürekli umutla baktım maçı izlerken. Dedim bizimkilerin kondüsyon sorunu var. Sıkmadan oynamalarının sebebi budur. O yüzden bu kadar rahat oynuyorlardır. Hatta ilk yarı biraz Skibbe zamanındaki hücum varyasyonlarını da gördüm gibi. Ama artık devre arasında ne olduysa, geri çekildiler. İki top yapamadılar. Lincoln biraz çabaladı. Kewell biraz çabaladı. Nonda bugün beklediğimden daha iyiydi. Baros zaten top gelmeyince ne yapsın? Ama dakika 63'te Bülent Hoca'nın sesi geldi kulağıma. "Hasan!" kısmını duydum. Tamam dedim. Oyundan düşmüş Kewell'ı alır yanına en azından diye düşündüm. Ama Skibbe zamanındaki gibi dakika 70 oldu mu Baros'u çıkartmaya başladı Bülent de. Hayır benim anlamadığım Baros niye çıkar? De Sanctis'i çıkart kaleye Hasan'ı al o vücutla kaplar kaleyi anlarım da en çıkmayacak adam Baros'u çıkartıyor oyundan hoca. Ardından Nonda'nın sakatlığı ve Ümit Karan değişikliği. Gerçi Nonda sakatlanmasa bile çıkartacaktı Ümit'i sokmak pahasına. Adım gibi eminim. İleride top tutamayan bir takım. Kewell'ı, Lincoln'ü ön libero hattına kadar çekip baskı yaptırırsan ve onlardan daha gerideki adamları da yani Ayhan'ı, Barış'ı ceza sahası çizgisinde tutarsan 4 savunmacınla birlikte ileride topu tutacak adam olarak kim kalır? Hasan Şaş ve Ümit Karan mı? Bu ikili hücum mu yapacak? Lincoln topu kapıcak. Hasan'a oynayacak, Hasan sol çizgiye inip topu sağ ayağına çekecek, Ümit Karan 4 savunmacının arasından kafa mı vurmaya çalışacak?

Topun arkasına geçip savunma yapma mantığına aykırı bir durum var. 11 kişi topu izlerse burada bir hata var demektir. Ankaraspor Umut isimli oyuncuları oyuna girmeden önce yaklaşık 4 dakika top çevirdi. Rezalet! 4 dakika boyunca 2 hatlı blok olarak topu izledi takım! Karşındaki takım Barcelona mı ki izliyorsun da hata yaptıklarında müdahalede bulunuyorsun? Kaldı ki karşındaki takım Barcelona bile olmasa bu kadar baskısız bir rakip olunca golü atabiliyor sonuç olarak. Ama Mehmet Topal'ın hatası ama Semih'in adamını kaçırması. Sorun o dakikaya kadar koca bir 45 dakika boyunca takıma savunma yaptırtan ve ileride top tutma şansını sıfıra indiren teknik direktörlük zihniyetinde! Umutla baktığım bir ilk yarının sonunda bu kadar kötü bir ikinci yarı izlemek gerçekten çok koydu bana açıkçası. Yanarım yanarım Galatasaray'ın maçını Sevilla - Real Madrid maçına tercih ettim ona yanarım. Koca bir 45 dakika heba ettim. Bu düşünceme karşı çıkacaklar olabilir ama ben güzel futbol görmek istiyorum. Takımımın güzel futbol oynamasını istiyorum ve evet güzel top oynayan takım hatturi idman yurdu bile olsa onun maçını böyle kötü futbola tercih ederim.

pclion dedi ki...

Taylan hocam, ben Ata'ya cevap yazarken gelmiş senin yorumun,arada kaçırmışız. :) Pick&Roll'ü tam hatırlamıyorum ama Hakan Balta'nın arada kaldığını biliyorum, belki senin dediğin oyunla bir alakası olabilir. Ne olursa olsun ya Semih'in ya Hakan'ın ordan rahatça vurdurmaması, en azından oyuncuyu bozması gerekirdi...

Deniz Gür dedi ki...

Bir de BJK 2 - 0 yenmedi mi?

pclion dedi ki...

Evet, 2-0 olacak. :) Düzelttim...

Anonymous dedi ki...

Nondayı eleştirmişsin ama bence gayet iyi oynadı Nonda.Geçen haftada iyiydi bugün de iyi işler yaptı.Sahanın kötülerinden biri Keweldı.Bazen yanındaki adama bile pas atamıyor.Kewelın çıkıp M.güvenin girmesi gerekirken takımın kontracısı Baros oyundan çıkıyor.Semih aslında iyiydi ama son golde hatası büyük.Santics sürekli uyardı herkesi iyide kalıyodu son haftalarda çıkarabilirdi belki topu.
Bjk-Eskişehir maçında da orta saha diriydi demişsin kesinlikle katılmıyorum.Son zamanlarda gördüğüm en kötü eskişehirdi.Bunun Bjknin oyunuyla da alakası yok.Yenikken bile hiçbir topa koşmadılar.Eskişehir 90dk koşan alan daraltan pres yapan bir takımdı bunların hiçbirini yapmadılar 2 pas bile yapamadılar.Yusuf harika asist yaptı diyenler var.Yusuf çalım falan atmadı ya karşısındaki adamlar çalım yedi.Maç içerisinde 30 tane kolay çalım yenilen pozisyon var.Ekrem Ernst cisse i.üzülmez bunlar bile çalımladı hepsinin.Her rakibini gördüğünde yere kayılır mı ya o kadar kolay çalım yiyolar ki.Youlayı beğendiğini söylemiştin sanırım bir ara ben ona da katılmıyorum:) Youla kesinlikle iyi bir forvet değil olamaz.Fiziği yok tekniği sıfır vuruş kabiliyeti yok ancak hızının kullanır.Sadece bizim(Gs) maçlarını sever.

Anonymous dedi ki...

Bu arada ben buraya üye oluyorum ama nedense çıkış yaptıktan sonra şifreyi doğru da girsem giriş yapamıyorum pek anlamıyorumda bilgisayardan ama giriş yapması zor sanki :) Serkan kurtuluşu hiç beğenmezdim bugün iyi işler yaptı
Eskişehir Beşiktaşa o kadar fazla vuruş şansı tanıdı ki Bjknin golü atacağı belliydi.Lıncoln bugün sürekli koştu beklere yardım etti iyi paslar çıkardı ama sayın rıdvanımız yine eleştirdi ben başka maç mı izledim.Eskiye oranla iyiydi bence o kadar koşması bile iyi bir şey

Taylan Özgür Topçuoğlu dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

pclion dedi ki...

Taylan, pick&roll'ü biliyorum yahu, ne yaptın sen? :) Ben pozisyonu tam hatırlamadığım için hatırladığım detayları söyledim. Az çok basketbol seyreden insanız, yapma gözünü seveyim...

Taylan Özgür Topçuoğlu dedi ki...

Yanlış okumusum abi gece yorgunlugu işte :) Pick&Roll'ü tam hatırlamıyorum diyince bilmiyorsun sandım kusuruma bakma :)

pclion dedi ki...

Benim hatam esas, bir garip yazmışım. Öyle anlaşılması normal...

Cem Kalay dedi ki...

Bülent korkmaz gs'nin başında olduğu sürece Hasan ve Ümit takımdan ayrılmaz, bu bir gerçek...
Dün oyuna girdikten sonra 3'e-2 pozisyonda boştaki Lincolne pası atmayıp, pozisyou daha zor olan Nondaya vermesi Lincolnü sevmedğinin açık göstergesi.. Artık takıma zarar vermeye başladılar.. Dün uzun bir aradan sonra o kadar iyi oynadık ama futbol işte her zaman 1-0 olmuyor ne yapalım artık uefa'ya kalma mücadelesi vericez hadi hayırlısı...

father vic dedi ki...

nonda profesyonel düzeyde izlediğim en ağır en yavaş futbolcu..çok ii top saklıo ii paslar dağıtıo ama sen 1-0 önde olduğun maçta nası onu tek forvet statüsünde oynatabiliosun bunu anlamak mümkün diil..taylan arkadaşımızın da dediği gibi ben hayatımda bu kadar kopuk bi taktik görmedim..7 savunmacı 4 hücumcu ile oynuyoruz..hücumcular az çok defansa yardım edio ama defanstan ileri en ufak bi yardım yok..bu takım daha 2-3 ay öncesine kadar 8 kişiyle hücum yapıodu önde olmasına rağmen..o zamanda defansta sorunlar yaşıoduk ewt ama en azından yenilsek de maçtan sora ulan şunu da atsaydık dieceğimiz en az 3-4 pozisyon oluodu..skibbeye sabredemediler umarım bülente de sabredemezler de galatasaray kendine yakışacak kalitede bi teknik direktörle anlaşır(le guen,van gaal,felix maggath vs.)ayrıca sezon sonu takımdan baros dışındaki bütün yabancıların gönderilmesi takımın hayrınadır..geldiği günden bu yana savunduum kewellın da artık gitmesi gerektiğini düşünüorm..kaç haftadır tek olumlu hareketi yok bu adamın..onun oynadığı kadar aydın yılmaz,alpaslan erdem oynasaydı en azından bi genç yıldız adayı kazanmış olurduk..seneye de çok fazla transfere gerek olmadığını düşünüorm kaleci dahil her mevkiye 1 er takviye(yeterince kaliteli baros gibi)+altyapıdan cem sultan emre çolak gibi gençlerin takıma kazandırılması yeter die düşünüorm..nası olsa seneye de cl de yokuz.

Taylan Özgür Topçuoğlu dedi ki...

Genç sevdanı anlıyorum ve bende istiyorum ama kewell ve lincoln bence gitmemeliler. Skibbe doneminde nasıl oynadıklarını hepimiz hatırlıyoruz. Lincoln lincoln diye bağırıken iyiydi değil mi? Bülent adlı bir afedersiniz ama bence teknik direktörlük anlamında salak geldi lincolnü bitirdi bu mu yanİ? bu yüzden gitmek zorunda mı? Onlar gideceğine bülent gitmeli, yanlışım yoksa 2.ydik bülent hoca geldiğinde. Ayrıca dediğin gibi skibbe döneminde 8 kişi hücum ediyorduk o savunmada da bunu yaptırmaya çalışıyordu, kovuldu :S Bana kalırsa bu sene gitmesi gerekenler:

- Sabri
- Ümit Karan
- Hasan Şaş
- Bülent Korkmaz
- Volkan yaman

bu oyuncuların gidip


- Cem Sultan
- Emre Çolak
- Emrah Yollu

Gibi gençlerin takıma kazandırılması gerekiyor bence, ayrıca emre için çok güçsüz diyenler var güçlü olmak her zaman bir şey değildir alanzinho'nun türk versionu diyebiliriz emre için ve bence oynarsa Lincoln'un yedeği olarak oynar. 1-2 sene sonra lincoln hala para ediyorken gönderilir ve emre takıma tamamen monte edilir. Cem ise her an koysanız 11 oynayabilir bence 60 dk dayanır belki ama oynar. Önümüzdeki sezon Cem-Baros ikilisi izlemek isterim ben, ikiside teknik, Cem havadan da etkili. Bu 2li çok iş yapar. Emrah yollu ise küçük bir dev adam ve bence Galatasaray'da önümüzdeki senelerde banko yedek olacaktır. Bunların Dısında Volkan Yaman'ın gönderilip Hakan Balta'nın yoklugunda-sakatlıgında vs. Alparslan oynamalı artık. Ben şahsen Aydın'dan umudu kestim diyebilirim teknik olarak hiç geliştiremedi kendini bazıları fiziksel eksiklerinden bahsediyor ama tekniksel olarakta hiç geliştiremedi. Önümüzdeki sene kendisne verilen şansları değerlendiremezse gönderilmeli bence. AYrıca yaser'e de ara ara şans verilmeli diye düşünüyorum.

Taylan Özgür Topçuoğlu dedi ki...

http://yetenekavcisi.blogspot.com/2009/04/onumuzdeki-sene-olmas-galatasaray-icin.html

burada yazım aynılarını :)

Anonymous dedi ki...

Ankara maçında Lincoln'ün oynadığı oyunu yeni transfer edilmiş adında De Souza geçen herhangi bir futbolcu oynasa "ne güzel transfer, bazı göbeklilerden pas alamamasına rağmen elinden geleni yapan, koşan, pozisyon hazırlayan bir 10 numaramız var" denirdi ama Lincoln olduğu için beğenmeyen önyargılı kişiler var. Onlara da Carrusca ve Iorfa gibiler layık zaten. Kendisi her şeye rağmen 29 haftası biten ligde 20 maç (üçünde 30 dakikadan az oynadı) oynadığı (oynatıldığı) halde hala ligin asist kralı, yanında 8 de golü var. Ağzıyla kuş tutsa neden sağ kanadından değil de sol kanadından tuttu denmesini bekliyorum.

@Deniz Gür

Baros'un çıkmasıyla ilgili ufak bir noktayı kaçırmışın. Skibbe Baros'u 70. dakika civarında oyundan çıkardığı maçların hepsinde en az iki farklı öndeydik. Skibbe'nin yaptığı bir nevi Baros'u kasaplardan korumak ve taraftara alkışlatmaktı.

Sahi düşündüm de biz o zamanlar 60.dakika civarında iki farklı önde oluyorduk. Şimdiyse 90 dakikada iki tane pozisyona giremiyoruz. Eh kendimiz kaşındık.

Gala's dedi ki...

eseslilerin yaptığı mıhteşem şovu da es geçmemek lazım. tebrikler.

extensor dedi ki...

"onun oynadığı kadar aydın yılmaz,alpaslan erdem oynasaydı en azından bi genç yıldız adayı kazanmış olurduk.."

Sakat bir bakış açısı.
Her oyuncu oynadıkça kendisini geliştirecek diye bir kaide yok.
Onun yeterliliği o kadarsa o kadardır.
Bende gencim bende en az Hasan Şaş kadar Galatasaraylıyım ama beni de bir sene oynatsalar benden genç yıldız olmaz.

O kadardır çünkü.
Aydın'da o kadardır müthiş hızlanır, çeviktir vs. Ama karar alma, cesaret, soğukkanlılık gibi mental özellikleri rezalettir.
O yüzden siz bu adamı 10 sene daha oynatın olacağı odur.
Sabri 18 yaşından beri oynuyor 18 yaşında da aynı idi. 25 yaşında da aynı. O kadar çünkü.

Selçuk 21 yaşında da aynıydı 27 yaşına geldi hersene oynadı ama aynı.
Umut Bulut 19 yaşında Ankaragücü'nde de aynıydı.

Kesin geliştirecek kendisini diye genç oyuncuya forma vermez büyük takım.

Gider alt yapının ofansif sol sağ açığını kiralar Manisa'ya.
Manisa bu adamı gereksinimden sağ bek bile oynatır ama o çocuk sıratmaz, devamlı üstüne koyar.
Sonra Bayern München ona 11 milyon euro teklif eder.

Yada alt yapıdan gencinizi verirsiniz Kayserispor gibi zamanın yarışmacı takımına.
O takımda bile tutunur. Başarı baskısını genç yaşında kaldırabilir.
Getirir koyarsınız takımınıza oynar.

Ama Aydın gibi geçen sene İBB'de 10 maça çıkamamış bir maçta 2 kere çalım attı diye göklere çıkarılmış oyuncunuzu yemek daha pişmeden alır bu sene ki gibi yemeye çalışırsanız, miğdeniz bulanır.
Hem güzelim yemek boşa gider, hemde sizin yemek yeme keyfiniz.

mondo trasho dedi ki...

galatasaray kulübü, takımı çalıştırması için getirdiği teknik direktörler arasında held'den beri bu kadar kötüsünü gördü mü acaba? saftig de dahil! bülent korkmaz, kanserojen bir galatasaray yaratmadan bırak şu işi.

Anonymous dedi ki...

Aklıma akşamki diyalog geldi. Beşiktaş'ın kiraladığı futbolcuların sözleşmesine Beşiktaş'a karşı oynayamaz maddesi koydurmasına tepki gösteren Osman Tamburacı , ''dünyanın hiçbir yerinde..'' diye başlamışken lafa 'var, var çok var' diye araya girdi Uğur Meleke :)

father vic dedi ki...

lincoln ün performansının çok yetersiz olmadığına katılıyorum ama burası da galatasaray..kalli zamanında da bülent döneminde de nedense performansı skibbe dönemine göre yerlerde sürünüo..sadece bi adam oynayacak die de ona uygun teknik direktör aranmaz ki..paşam teknik direktörü pohpohladığı zaman döktürücek..en ufak sorunda yerden kalkmayacak..toptan kaçıcak vs. lincoln bu yüzden gitmeli diorm yoksa performans olarak da dün gs adına sahanın en ii bi iki adamından biriydi ama onun yerine o kadar üst düzey olmasada daha sürekli bi oyuncu takıma daha faydalı olur die düşünüorm..ayrıca skibbe nin gitmesine türkiyede en çok üzülen insan da benimdir tahminimce..2000 yılından sonra belki de gerets döneminden bile daha ii futbol oynuyoduk..ayrıca baros kocaeli maçında o penaltıyı atsa belki takımda hala skibbe olucaktı..hem kendisi hem galatasaray için o kaçan şey bi penaltının çok ötesindeydi..uefa da daha yukarı turlar ve seneye alınacak cl vizesiydi belki de..kendi de takıma en çok fayda sağlayabilcek dakikalarda yerini hasan şaş a bırakmak zorunda kalmayacaktı..

father vic dedi ki...

bi de gitmesi gerekenlere ek olarak bence

lincoln
kewell
nonda
santcis
linderoth
m.güven
aydın yılmaz(kiralık olabilir bu ikisi)

gelmesini istediklerim olarak da

torsten frings
micheal owen(newcastle küme düşüo alınabilir hayal değil bence)
stepanov(adı geçio alınması ii olur)
2 tane de kanat oyuncusu diebilirim

Taylan Özgür Topçuoğlu dedi ki...

lincoln
kewell
nonda
santcis
linderoth
m.güven

sana yukarda yazımı yazmıştım bence yanlış düşünüyorsun

lincoln
kewell
nonda
santcis bu 4lüden nonda hariç hepsi giderse kim oynayacak forvet arkasında? Hasan Şaş'Mı?? Ümit Karan mI? Kim oynayacak Baros daha mı iyi oynamaya başlayacak kütük adamlarla :S biraz bunları da düşünün ve yazımı bence bir daha oku

Anonymous dedi ki...

Bülent tulun hakan ünsal rıdvan dilmen hıncal vb önüne gelen Lıncolne laf ediyor.Dün sahada verkaçları en iyi yapan,10 numara olmasına rağmen sağ beke kadar gelen ve hücumda her dk pres yapan klas paslar veren bir Lıncoln vardı dün.Nasıl oluyord güntekin onay rıdvana lıncoln ortalarda görünmedi deyip rıdvan da onaylıyor anlamış değilim.Daha 3 gün önce sahada yürüyen alexi öven adam iyi oynayan Lıncolne sallıyor da sallıyor.Sabri olsaydı yedekte 5 dakika daha ilerde top tutardık hızıyla fizik gücüyle top taşırdı.Emre aşıkta olsa o gol olmazdı tabi olsalarla olmuyor ama sabrinin kondisyonu herkesden daha iyi.Tello 2.yarı asist gol şut çalım atıyor.Ondan kat ve kat kaliteli olan Kewelın doğru düzgün oynadığı maçı hatırlamıyorum hep iyi oynadı ilk yarı diyoruz onda da 15 dk falan.Antep maçından sonra 2 kişiyi çalımlayıp geçtiğini göremedim süper pas attığını harika şut attığını hiç göremedim.Kewela hızlı diyoruz pek göremedik.Taç çizgisinin orda çalım atarken kesin adamama çarpıp taça gidecek diyorum ve öyle de oluyor.
Tolga seyhanda Bjk2-1 Gs maçında gereksiz şekilde topu kornere atmıştı.Ortalanan topu M.güven eliyle almıştı ve yenilmiştik.
Aydın yılmaz oynayacağına 100 kiloluk hasan şaşım oynasın daha iyi

Anonymous dedi ki...

M.güven eliyle penaltı yapmıştı diyecektim.Bu arada semihe bakıyorum.Ne servet ne emreler kadar kötü ayağa sahip değil.Meira sivok kadar da iyi ayağa sahip değil ama topu rastgele vurmuyor bazen fazla güveniyor kendisine.Hızı da gayet iyi.M.çakır gibi ligin en süratli oyuncularından biriyle depara kalkıyor ve topu kaptırmadan taça atabiliyor.Ayağı çok kötü değil hızı da yavaş değil.İlerde iyi olacaktır.
Hakan ünsal şimdi yine Lıncoln sahada hiçbir şey yapmadı ama neden almadı şaşırdım diyor:) (+)

father vic dedi ki...

adnan polatın açıklamalarını gözönünde bulundurup arda turanın seneye takımın beyni olacaını düşünerek forvet arkasına transfer yapılmalı demedim..arda turan ve kewelldan boşalacak kanantlara 2 tane kanat oyuncusu transfer edilmesi gerektiğini söyledim..yine söylüorm lincoln kalite olarak ligdeki en kaliteli 10 numara olabilir ama maç seçip oynayacak adamla galatasarayın işi olmamalı..kafasına esince brezilyaya giden kampa geç gelen bi adamı yedek bırakınca hocayı suçluyoruz ama takımdaki oyuncuların da bu durumdan rahatsız olabilceklerini düşünmüyoruz..sonuçta lindoln ii güzel ama yanında da 10 tane adamla çıkyor sahaya..takımın dengesini bozan hareketlerini düzeltmesini ya da moralinin sürekli iyi olmasını beklemektense yaşı da geçmeden en azından verdiğimiz bonservis bedeli civarında bi paraya elden çıkarılması daha uygundur..hem ardanın da forvete yakın oynadığı maçlarda yada forvete yakın yerlere kaydığı anlardaki hücum gücü de kanattakine göre bence daha iyi..zaten arda gibi çok süratli olmayıp bu kadar ayağına hakim bi adamı neden altyapıda kanat oyuncusu yaparlar da forvet arkası olarak yetiştirmezler onu da hiç anlamadım..ayrıca geçen sene şampiyon olurken de lincoln ortalarda yoktu..demek ki lincolnsüz de bu kadro şampiyon olabilir..

father vic dedi ki...

@extensor

karar alma ve soğuk kanlılık, cesaret altyapılı özelliklerdir ve cesaret de kendine güvenle alakalıdır..eğer bir oyuncunun yeteneklerine güveniyorsan onu oynatırsın ki kendine güveni gelsin..kiralama konusuna katılıorum kesinlikle ama bu çocukları kiraya vermemişsen sene başında o zaman sene içinde onlara şans vericeksin yeterince yanında oturtmakla olmaz..aydına belki verildi kullanamadı ama alpaslan neden hiç denenmedi onu anlamıorm..ayrıca sölediğim şey de tam olarak şuydu..kewell o kadar kötü ki bu çocuklar oynadıkları zaman da ondan daha ii oynuyolardı gelişmelerine gerek kalmadan..özellikle alpaslan..ama sen dersen büyük takımda genç oyuncu pişsin die şans verilmez die..arsene wengerin fabregası yanına pas atamadığı dönemde(18)ısrarla oynatıp 2 sene içinde takımın bir numaralı oyuncusu haline gelesine de yanlış bi hareket diosundur.

sembolist dedi ki...

Bülent Korkmazın oynattığı futbolu izledikçe,futboldan soğuyorum..
Bu kadar felsefeden mantıktan yoksun bir hücüm ve defans anlayışını ilk kez görüyorum.
Skibbenin futbol anlayışını bile özler oldum.. Hücum eden,ne yaptğını bile... ve pozisyona giren..

Anonymous dedi ki...

Yine söylüyorum dün Nonda gayet iyi oynadı.Kendine inanılmaz güvendiğinden komik pas hataları yapıyor ama yürüyerek çalım atması inanılmaz top saklaması fiziğini bazen harika kullanması.
İbb maçında barosa attırdığı golü Türkiye sınırları içerisinde hiçbir forvet at-tı-ra-maz.Ancak Yusufun önünü açanlar gibi olursa attıran olabilir ama o maçtada 2 kişi yıkmaya çalışıyor hem yıkılmıyor hem de top ayağında kalıyor.Ümiti geçtim orda baros olsa ya ayağından topu açardı ya da süratle gideceği için auta çıkardı topla beraber ya da düşerdi.
Ama tabi Nondanın bu özelliklerini bu yıl sadece 3-4 maçta anca görebildik çok kötü bir sezon geçirdi.
Canı istemediği için mi böyle anlayamadım.Dün yine bir anda yürüyerek adamı çalımladı ve süratlendi demek ki yapabiliyosun bunu aylardır neden yapmadın.(+)

extensor dedi ki...

Father Vic
Wenger'in çok uç bir nokta olduğunu biliyoruz.
O örnek verilemez bir adam çünkü ondan bir tane daha yok.
Mesela aynı şekilde Ferguson yapmıyor o işi.
18-19 yaşında ki oyuncusu bir maç iyi oynadı yada gol attı diye diğer maçlarda hemen direk 11 başlatmıyor
Neden?
Ferguson'un yarışma kaygısı var.
Wenger'in var mı?
Wenger'in son şampiyon olduğu seneye ve takımın o sezon ki yaş ortalamasına bakın bir dakika...

Eğer yarışmacı nitelikteyseniz kolay kolay genç oyuncu oynatma riskini göze alamazsınız.
Mesela Ersun Yanal'da alamadı.
Barış Memiş ve Ceyhun'u oynatamadı.
Neden?
Belki son 20 maçtır her maç finalde ondan.

Yine keza son 20 maçtır her maçı final olan Beşiktaş, Sivasspor alt yapıdan oyuncu çıkarabilmiş mi?
2 sene önce alt yapısı şampiyon olan Bülent Uygun gibi bir adam bile (kredisi çok çok çok fazla) alt yapıdan oyuncu çıkarabilmiş mi?
Çıkaramaz. Neden? Yarışma baskısı var, yani başarı baskısı var.
Üstelik Türkiye'de iki kat var.

Bana söyleyin Fenerbahçe Galatasaray Beşiktaş...
Wenger'in Arsenali kadar şampiyonluk yaşasa ama her senede 2-3 oyuncu alt yapıdan çıkarıyor olsa kabul eder mi bu durumu?
Arsenal ediyor ama...

Evet, Arsenal'in durumu budur.
Diğer mental özelliklere gelince.
Bana kalırsa tecrübeyle gelişir bunlar. Ve o tecrübeyi büyük takımda edinemez her adam.

Arda Turan farklıdır. Neden?
Oynadığı ilk maç bütün tribün ayakta vur ulan derken o topu geri çekebilmiş ve boş ağlara golü gönderebilmiştir.
Özel biridir, özel bir soğukkanlılığı, kendine güveni vardır.
O yüzden de özel biri gibi tek maçta çıkmış ve bir daha forma kaptırmamıştır.

Aydın öyle değildir.
Aydın Konya'ya golü yeterliliğinden değil, şansından atmıştır.
Ve sonra yeterli olamadığı için oynatılamamıştır.
Bu gibi mental yeterliliklerde dediğin gibi oynaya oynaya kazanılır.
Ama Galatasarayla oynaya oynaya değil. Başka takımlarda oynaya oynaya.

Son olarak Adsız'a bir ek yapayım.
Adsız keza Nonda'nın Kayserispor'a attığı golü de bu ligte hiç ama hiç kimse atamaz. Hatta atmayı bırak akıl bile edemez.
Haklısın...

father vic dedi ki...

extensor

arsenal o dönemden sonra bu kadar gençleşti..fabregasın oynadığı dönemde henry pires gilberto silvalar oynuyodu..her an şampiyonluk içindelerdi ve oluolardı da..arka arkaya 50 maç gol attıkları dönemdi..en yarışmacı oldukları zaman yani..ama benim tam olarak sölemek istediğim şuydu yine söylüorm..kewell sence adı kewell olmasa bu takımda banko 11 de oynayabilir miydi??gösterdiği performans sene başında sezonun yıldız adayı aydından veya oynadğı süreler içinde 'bu çocuk neden oynatılmıyo'dedirten alpaslandan çok daha mı iyiydi..kewell harikalar yaratır sağdan soldan bindirip ortalar keser gol attırır da o zaman bu gençlere bu takımda şans verilmez başka takımda pişirilir dersin ama kewell bunları yapmadığı halde 11 de..kocaeli maçında 10 dakika oyunda kalıp bütün sene kewell dan beklenen 0 a inip topu içerde forvetle buluşturan alpaslan bi daha forma yüzü göremiyor..bence yanlış olan uygulama bu..yoksa ayhan oynamasın mehmet güven oynasıno genç onu kazanalım denmez ve demiorm da..yeterli performans alamadığın oyuncunun yerine bi genç monte edersin(güvendiğin bir genç)onu kazanırsın.istediğim ve beklediğim buydu..

extensor dedi ki...

Kewell çok uzun süreli sakatlıklardan çıkmış bir oyuncuydu ki kalitesi de tartışılmaz bir adam.
Her şeyi performansla değerlendiremezsiniz ki.
Tamam şuan yarışmacı niteliğiniz yok ve daha yetersiz olan Aydın'ı oynatabilirsiniz ama yarışmacıyken bunu yaparsanız olur mu?
Aydın Bordeaux'a o golü atabilir mi?
Hamburg maçında gerekirse sorumluluk alıp o özveride bulunabilir mi?
Diğer maçta penaltıyı çakabilir mi?

Kaldı ki ben Kewell'ın oldukça da iyi bir performans gösterdiğine inanıyorum.
Goller atmış, asistler yapmış daha ne?
Hele kritik maçlarda önemli görevler üstlenmiş.

Kewell çok yetenekli bir oyuncu ve genç oyuncularımızın toplam yetenekleri Kewell'ın yetenekleriyle bir değil.
Bunu söyleyebiliyormuyuz? Elbette.
O zaman Kewell'ın üzerine gidelim neden Aydın'ın üzerine gidecekmişiz ki?

Hagi geldiği ilk devrenin sonunda yazılan gazete başlıklarını hatırlıyorum...
Bastonla oynasın deniyordu.
Amokaçhi bu Hagi'ye 100 metre'de 200 metre fark atar deniyordu.
Turgay Şeren Hagi Galatasaray'ın oyuncusu olamaz demişti.

Ama yetenek vardı Hagi'de herkes biliyordu. Sadece formda değildi.
Daha doğrusu hazır değildi.
Hazır olunca ne oldu peki?

Sabır sabır...