İBB 0-1 Galatasaray || Semih Kaya'nın Maçı...

Gördüğüm, okuduğum kadarıyla maçtan ve oynanan futboldan pek memnun olan yok ama 27 hafta nasıl top oynadık ki bugünkü oyunumuzu beğenmeme lüksüne sahibiz, bunu sorgulamalıyız önce. Takımın Bülent hoca geldiğinden beri oyunu karşı bölgede aralıksız 5-10 dakika oynamışlığımız yoktu, bugün de farklı değildi. Zaten pres yapmakta güçlük çeken takım Olimpiyat stadı gibi Sami Yen'den daha büyük ölçülerdeki bir stadta iyi kötü pas yapmasını bilen bir rakibe karşı bunu zaten beceremeyecekti. Emre Güngör'ün artık kanıksadığımız erken çıkışlarından biri daha gerçekleşti bugün. Yedeklerde de orta sahaya takviye yapmanıza imkan verecek oyuncular yoktu, kimilerinin şikayetçi olduğu Mehmet Güven'i bile aradı takım son yarım saatte.

Maç öncesi de söyledim, bu takımın görünür bir hedefi yoktur an itibariyle, 27 haftada beceremediklerini 7 haftada gerçekleştirip 21 puan almadıkları sürece Şampiyonlar Liginden bile bahsetmek yersiz olacak ki arada bir de Trabzonspor var. Bugünü anlamlı kılan tek oyuncu vardı, Semih Kaya. Onun ilk lig maçı olması ve "Bu çocuğu neden Hamburg maçına hazırlamadık da en iyi hücum elemanımızı stoper oynattık?" dedirtmesiydi bugünün ana fikri. Tipine bakan fizik gücü yetersiz yaftasını oyununa bakmadan yapıştıracaktır, buna şüphe yok ancak Bebbe gibi bu ligin en fizikli forvetlerinden birini tutup bütün birebirleri kazanması, ilk 55 dakika boyunca aksayan Serkan'ın arkasını toplayıp İbrahim Akın'ın final vuruşu ya da paslarını yapmasını engellemesi bu yüzeysel tezi net bir şekilde çürüttü bana göre. Tek eleştiri getirebileceğim nokta hava toplarında daha agresif olması olabilir ama bunun profosyonel liglerdeki ilk 90 dakikası olduğunu unutmadan düşüyoruz bu notu da. 91 doğumlu ve kendi jenerasyonunun en iyi defans oyuncusu Semih ve milli takıma yükselmesi de çok uzun sürmeyecektir, yeterki forma bulmaya devam etsin. Emre Güngör'den bu sene faydalanamayacağımız aşikar, Emre Aşık iki maç sonra dönünce Volkan Yaman'lı bir düzen yerine Semih-Emre ikilisinde ısrar edilmelidir.

Takım halinde işin hücum tarafında beceriksizdi bugün takım, Ayhan'ın defans hattı ile öndeki üçlü arasındaki bağı kuramaması bunda en önemli etkendi. Çoğu zaman öne çıkıp oyunu kurmaya çalışan Hakan Balta oldu. Lincoln geriye gelip top almaya çalıştı ama sağ taraftan indiği pozisyon hariç kayda değer bir hamle yapamadı o da. Maçta Galatasaray adına pozisyon diyebileceğimiz pozisyonlar belli. Birisi zaten gol oldu, diğeri Lincoln'ün son pası vermekte geç kaldığı top, diğeri ise İBB'li oyuncunun elle oynadığı penaltı pozisyonu. Hüseyin Göçek'in sorunu ne bilmiyorum ama İBB-Galatasaray maçlarında verdiği kararlarla adını duyurmaya kararlı sanırım, geçtiğimiz seneye gidip geldim maç içerisinde.

Günün maçı bu değildi elbette, ligin zirvesi için esas önemli olan maç 20.00'de, 21.00'de de Boca-River maçı var. Dönüşümlü izleyeceğiz artık...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

15 yorum:

apaç dedi ki...

bu maçın tek sevindirici yanı belediye'nin 16. sıraya gerileyerek, alenen küme düşme potasına girmiş olmasıdır.

abdullah avcı da yavaş yavaş esas yeri, altıntepsi 14-16 yaş grubunun başına dönsün artık.

sahayla ilgili de;

tebrikler semih.

futbolcu değilsin kurtuluş serkan.

Sacit Tekin dedi ki...

Lion selam,

Serkan Kurtuluş konusundaki yorumunu merak ediyorum, bu konuda zıt fikirlere sahiptik. Hala serkan'da gelecekte GS de yararlı olacağına dair bir ışık görüyor musun?

Bu arada Semih'in soğukkanlı ve umut vaadeden oyunu bu maçın 3 puan ile beraber tek olumlu yanı. gerisi hikaye...

pclion dedi ki...

Serkan hakkında detaylı bir yorum yapmasam da Semih'le ilgili kısımda bahsetmiştim zaten, bugün gerçekten kötüydü, Barış'la uyumsuzdu, İbrahim Akın karşısında ezildi. Adamına çok uzak kalıyor ve içeri gömülüyor, bindirmelerinde de kanatla uyumsuz olunca daha da kötü gözüktü.

İyi oynadığı maçlar da oldu Serkan'ın, acele etmeye gerek yok, o zamanlarda da yorum bekleriz böyle. :)

Sacit Tekin dedi ki...

Umarım beni utandırır ve GS ye faydalı okur da, sana söz o zaman da yorum yaparım :)

selamlar...

Kapali Ust dedi ki...

Serkan Kurtuluş ve Yaser.. Takasta ilk gönderilecek etiketini vurdum ikisine de bugün.. Israr etmek gereksiz, Galatasaray'da futbol oynayacak kalibrasyonda değiller, fazlalık yapıp yeni Semih Kaya'ların önünü kapatmasınlar..

Mutlak Gol Şansı dedi ki...

Maçı izleyemedim, ama Semih Kaya'yı ileride umarım uzun süre izleriz. Kafasını kullanabilen ve ayaklarıyla uyumlu şekilde hareket ettirebilen oyunculara ihtiyacımız var.

kagan şenel dedi ki...

ufak bir not:
serkan kurtuluşun esas mevkisi orta sahanın sağıdır,burada cok daha faydalı olur

apaç dedi ki...

bu adam idmanda antrenman hunilerinin arasından geçemiyor.

en son bir mahalle maçında abisine çalım atmış.

en son isabetli ortasını hatırlayan yok.

hangi orta saha, hangi sağ!?

tamam bazen fazla mübalağa ediyorum, bazen fazla subjektif oluyorum; ama emin olun hepiniz kadar hatta pek çoğunuzdan daha fazla biliyorum, daha fazla ilgiliyim bu işle.

her genç transfere ''iyi iyi'' gözüyle bakanlar için geldiği ilk gün tardini'nin blogunda söylemiştim.

sadece yaşı genç bu çocuğun, başka hiçbir numarası yok. aynısından gs alt yapısında 368, istanbul sokaklarında ise 135467541 tane var.

hayır bir de 1.2 milyon avro verdiler bu yeteneksize.

sonra ekonomik darboğaz, kemer sıkma politikası..

oldu.

lan bu çocuğa saçtığın parayla bir tane 3. lig takımı alırdın be!!

neyin darı, neyin boğazı..

apaç dedi ki...

linderoth, lincoln, nonda, kewell, hasan şaş, serkan kurtuluş, morgan, ferdi, volkan yaman..

daha mutlu, daha umutlu yarınlar için sene sonunda kesinlikle bu isimlerle yolların ayrılması lazım.

dikkat ederseniz, hkb'yi yazmadım çünkü stoper performansından şaşırtıcı bir şekilde memnunum.

kalan kadroya antep'ten ismail köybaşı..

sivas'tan mehmet yıldız..

yanına uzun bacaklı, fuleli, hem havada hem de yerde etkili olabilen kamanan'ın iki üst modeli bir forvet (siyahi olması tercihimdir).

olmadı kartal'dan yaser hacımustafaoğlu..

bir de sağ öne denizlispor'daki bangoura, ya da aykut kocaman'ın piç ettiği tita tarzında, yalnız onlardan daha genç bir isim.

4-5 transfer yeter. fazla kurcalayıp, yıldız mastürbasyonuna, taraftarı iplemeye gerek yok.

oluşan nihai kadromuz da şu;

orkun
sabri-güngör-servet-köybaşı
>=bangoura-topal-ayhan-arda
>=kamanan-mehmet yıldız

allah yar ve yardımcımız olsun demeye gerek duymuyor, 8 hafta kala şampiyonluğu garantilemeyi taahhüt ediyorum.

hepiniz sabri kalın :55

Mete Jr. dedi ki...

Serkan Kurtuluş kötü bir oyuncu değil ve birçoğunuzu mahçup edeceğine inanıyorum sadece biraz daha sabır göstermek şart bu çocuğa henüz 18 yaşında , dün bende biraz vasat buldum ama takımda Semih'ten başka göze batan bir oyuncu mu vardı ? Nonda'nın kişisel bir becerisi 3puanı bize getirdi ama gerçekten önemli bir 3 puan aldığımızı düşünüyorum. En azından üsttekilere bir zarf attık.


Sezonun ilk yarısının sonlarına doğru açılmıştık arap atı misali zira arada bunun olacağını oynadığımız bazı maçlarda göstermiştik , aslında aklıma bu tip bir şey gelmesine rağmen Kaptan'ın oyun sistemiyle bunun çok zor olduğunu düşünüyorum , bu bağlamda haftaya oynayacağımız Ankaraspor maçı çok çok önemli bana göre çünkü üstümüzdeki 3 takımında puan kaybetme ihtimali gerçekten yüksek belki o zaman bir havaya girebiliriz , dediğim gibi şuan sadece bir zarf attık , artık üsttekiler YERSE :)


Semih Kaya'ya ayrı bir parantez açmak istiyorum. Ben oyun yapısını Inter'li Cordoba'ya benzettim , topla pek fazla oynamıyor yani basit oynuyor , hızlı ve rakibine yakın oynuyor belide iyi dönüyor , 1e1 kafa toplarınıda iyi aldığını çok rahat söyleyebilirim. Biraz daha topla oynamaya başlayınca göze çok daha iyi görünecek gibime geliyor , ben çok memnun oldum.

kutay dedi ki...

bu hafta erhan şentürk diyarbakırda 1 gol 1 asist, özgür sakaryada golünü attı. semih çok iyiydi.
haftanın genç oyuncu raporunu bekliyorum..)

Anonymous dedi ki...

Hani şu Leverkusen maçının kahramanı olan Orkun'dan bahsediyorsun?

apaç dedi ki...

evet, hani şu leverlusen maçının kahramanı, geçen seneki şampiyonlukta en çok payı olan, ilk 4-5 hafta gol yememesine rağmen yediği ilk golde yerden yere vurulan, 3 morgan gücündeki orkun'dan bahsediyorum.

Pads dedi ki...

@apaç
İsabetli ortası yok dediğin Serkan Kurtuluş'un ilk resmi maçı olan Bellinzona maçında asisti olduğunu biliyor muydun?

Kewell'i da yollamışsın bu arada kaynadı herhalde e tabi kolay değil bu kadar adamı yollamak, araya karışmıştır. Sözleşme fesih bedelleri mi? Salla gitsin.

Sacit Tekin+ apaç ile Cimbom aydınlık günlere.

Bu arada PCLionFC, blog'unu çok geç keşfettim ama artık ailece severek izliyoruz. TV'de de sevdiğimiz blog sahiplerini sık sık görürüz umarım, 'Yenilsen de yensen de' başlangıç olsun.

kutay dedi ki...

apaç'ı burada takıp edıyorum genelde onla aynı düşünmüyorum ama orkun tercıhıne sonuna kadar katılıyorum..
"deli" orkun bu takımı taşıyacak kalecidir.