Bursaspor 1-0 Konyaspor

Her şeyden önce stadyum... Bir stadyumun çehresi bu kadar sürede nasıl bu kadar değişir? Kapalı, basık, ışıklandırması bile düzgün olmayan bir stattan iki ayda bu hale gelmesi güzel ama bir o kadar da ilginç. Madem böyle bir çalışmayla bu kadar sürede stadyumun çehresi değişebiliyor, senelerdir niye beklendi diyesi geliyor insanın. İlla UEFA'nın zorla dayatması mı gerek şu güzel zeminde maç izleyebilmek için? Türkiye Futbol Federasyonu, esas işinin bu düzenlemeler olduğunu, adını 'süper' koyup yüksek fiyattan ihale etmek değil, her şeyden önce stadyumları, zeminleri adam etmek gerek...

Bursaspor, geçen seneki şampiyonluğun mirasını hemen harcamama, Şampiyonlar Ligi deneyimini bekleme kararı almıştı sezon başında. Yapılan transferlerin hepsi de bu yönde oldu. Volkan Şen, Ozan İpek ve Sercan Yıldırım üçlüsünü bozmayacak, daha çok yedekleyecek ve alternatif oluşturacak tarzda oyuncular geldi. Steinert sanırım müzmin olarak +2'de bekleyecek, Nunez ve Insua ise rotasyonu ara ara delecekler. En doğrudan katkı verecek yabancı transfer Stepanov gibi gözüküyor. Sağ stopere yerleşti ve toplar büyük ölçüde onun ayağından çıkacak gibi. Takımın en aktif oyuncularından olan Vederson ise geçen senenin bana göre fark yaratan adamı Ali Tandoğan'la birlikte ligin en iyi bek ikilisini oluşturabilirler.

Geçen sene Bursaspor'u başarıya taşıyan 4-2-3-1 şema olarak sahadaki yerini koruyor ve şampiyonluktan bugüne uzanan süreçte Bursaspor yeni bir motivasyon kazanmış ve daha pasör, maça daha hakim bir takım olma amacı güdüyor. Takımın en zayıf halkası diyebileceğimiz Mustafa Keçeli'yi bence doğru kullanıldığında ligin en iyi sol beklerinden olan Vederson'la değiştirince kanat etkinliklerini de arttırdılar. Ozan'ın içe kaçıp gol aradığı Bursaspor sol kanadına cuk oturmuş desek yeri. Ben bugün Vederson'u çok beğendim ve lig boyunca epey iş görecek o noktada. Bir başka yenilik az önce de dediğim gibi pas trafiğini hızlandırmak ve oyunu kontrolde tutmak ki bugüne kadar izlediğim takımlar arasında Trabzonspor'la beraber bunu en iyi yapan ekipler. Üstelik yeni de olsa klasik bir Ziya Doğan takımına karşı ısrarla paslı oynamak zor iş. Bu açıdan hanelerine büyük bir artı yazılmalı...

Golde Konyaspor savunmasının ve Gökhan Tokgöz'ün hatasını Sercan iyi değerlendirince ikinci yarıda daha rahat ve oyun üstünlüğünü ele geçiren bir Bursa izledik. Konyaspor'un kadrosu yeni diye mi bu şekilde bilmiyorum ama benim küme düşme adaylarımın başına yazıldılar bu maçla. Hakikaten gol atmak adına en ufak bir planları yok. Granjar ayağı düzgün bir oyuncu, onun dışında kadro faciadan hallice... Klasik Ziya Doğan takımı kimliğiyle belki ilerleyen haftalarda iş yapabilirler ama geçen seneki Diyarbakırspor çok daha derli toplu, ne yaptığını bilen bir ekipti. Konyaspor'un epey bir zamana ihtiyacı var...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

18 yorum:

Anonymous dedi ki...

Bu hafta bu Bursa karşısında kazanma olasılığımız var mı:(

pclion dedi ki...

Hücum güçleri birbirine daha denk takımlar arasındaki maçlarda ev sahibinin şansını yadsıyamayız. Galatasaray adını dışarıda bırakarak dahi bunu söyleyebiliriz en azından... Motivasyon sağlandığında şampiyonluk yolundaki Bursaspor'a Galatasaray çelme takmıştı. Daha fazlasını da yapabilirdi o maçta. O yüzden Bursa avantajlı psikolojisine girmemek lazım ama iyi durumdalar...

muyek dedi ki...

Hersey iyi guzelde Huseyin Cimsir su takima olmuyor ya , 2010 a gelmisiz Bursa Sampiyonlar Ligine gidicek, Huseyin Cimsir hala onlibero.

pclion dedi ki...

İş görüyor şu takım içinde. İşin kötüsü Mustafa Sarp da görebilir aynı işi. Yanlış oyuncudan ziyade doğru takım var sahada. Bekler iyi. Pas trafiği var, rakibi hapsedebiliyorlar. Beklediğimden iyiler...

FASLI dedi ki...

Kardeşim farklı maç mı izledik acaba? Ben Fenerliyim ancak Bursada sayısız maç izledim. Tartan pist kaldırılmış, zemin yenilenmiş, o kadar. Bunu yıllardır söyleyip duruyorduk, bu seneye nasipmiş. Önceden maratonun önünde ağaç vardı. Şimdi yok. İyi gelişme.
Maça gelince Konya daha iyi top çevirdi maçın belli anlarında. Tabiki Bursasporumuz gibi birbirine alışık topçulardan oluşmayan bir kadro eksikleri çok. Bursamızda Vederson soldan kaçmak istedi zaman zaman ancak ozan ipek'in adını pek duyamadığımız için çizgiye inme sayısı kısıtlı kaldı. Hüseyin Çimşir'in ortasahada işi çok zor bu oyun tarzıyla. Dmc takıntımız var ne yapalım mecburen cimşir. Sağ kanatta volkan hızlıydı ama eskisi gibi koşu yoluna toplar gelmedi ve adam geçemedi. Sercanın piyangodan gelen golü olmasa ne yapacaktık bilmiyorum. Sercan bu sene yedek kalır. İnsuada bize yar olmaz gibime geliyor. Bu takımın motoru batagglia ancak o da 1.4, ŞL ni kaldırmaz. Bu sene Bursa gene iddialı olur mu olur ancak ŞL de işimiz zor.

pclion dedi ki...

Ben Konya'yı hiç beğenmedim gerçekten, sadece Granjar'ı ayırıyorum. Bu sezon nasıl gol atacaklar, onu bile çözebilmiş değilim.

Bursa'da Volkan ve Ozan henüz devreye girmiş değil, onun da etkileri var üzerinde ama ilk 11'e yapılan iki-üç takviye yerinde bence. Stepanov da Vederson da cuk oturmuş. Nunez de beklentilerimin ötesinde. Olumlu konuşmamm bu yüzden.

Şampiyonlar Ligi'nde zaten bir dördüncü torba takımının işi her zaman zordur ama BATE Borisov'un, Anorthosis'in yaptığını niye Bursaspor yapamasın? Takım oyunu ve kalitesi onlardan aşağı değil. Beklemek lazım. Ayarlayabilirsem yerinde izlemek istiyorum zaten...

Redingot dedi ki...

Ben Konya konusuna katılmıyorum. En azından hücum etmeye çalışıp hiç hücum edememiş, becerememiş gibi gelmediler bana. O konuyu tamamen bırakıp Bursa'yı tutmaya çalıştılar ve bence başarılı idiler. Golü biraz ikram ettiler sadece. Yabancılarını da genel olarak beğendim. Ligde çok takıma diş geçirirler bence.

Anonymous dedi ki...

Fenerdeyken yetersiz olan wederson Bursaya gelince Ali Tandoğan ile birlikte ligin en iyi bek ikilisi olabiliyormuş.

O da güzel.

pclion dedi ki...

Ben Vederson'u Fenerbahçe'de de beğeniyordum bu arada. Ali Tandoğan geçen sezonun en verimli bek oyuncusudur. En iyi biraz iddialı olsa da en verimli ikili olacaklar bence...

ibrahim YÜKSEL dedi ki...

Hüseyin bu takımda işi ne demiş bir arkadaş. bu takımda onun yerini tam dolduracak bir adam yok. trabzon macında onun yokluğunu gördük. ortasahayı trabzona bıraktık.

VendettA dedi ki...

Marka değeri tabiri kesinlikle zemin kalitesiyle de çok alakalı. İnsanlar televizyon başına geçince göze hoş gelen bir görüntü izlemek istiyor futbol haricinde de. Hafta sonu aynı saatlerde yayınlanan Liverpool-Arsenal ve Ankaragücü-Trabzonspor maçlarındaki zemin görüntüleri aşırı derecede farklıydı. Dünkü Olimpiyat zemini de aynı şekilde kötü, Konya zemini de geçmişten bildiğimiz gibiyse aynı şekilde. Federasyonun buna belli kriterler getirmesi gerekiyor artık, gerekirse zeminler düzeltilene kadar başka sahada oynasınlar kulüpler maçlarını.

agrisizim.com dedi ki...

Uğur merhaba,
Siteni uzun süredir takip ediyorum. Hem galatasaray'lı olduğum hem de seni olayları farklı açılardan incelediğin için izliyorum. Uzmanlık alanımla ilgili bir blog açtım. Daha yeni yazıyorum. Sağlık yapılanması özelinde Liverpool vs. Galatasaray yazısı ilgini çeker mi bilmiyorum ama bir göz atarsan sevinirim
http://sporsakatliklari.blogspot.com/

Cengizhan TÜRKİŞ dedi ki...

Yazı güzel olmuş daha sık yazılar bekliyoruz :) (1. paragrafın sonunda bir şeyler eksik kalmış sanırım)

Adem ÖZTÜRK dedi ki...

Bir gün önce sağda Gökhanın performansını görüp ardından aliyi seyretmek attan inip eşeğe binmek bile denemez.

En iyi bek ikilisi iddialıdan da öte, komik olmuş

ultras/Movement dedi ki...

Uğur, bilmiyorum Bursa'da hiç maça gittin mi ama "kapalı, basık, ışıklandırması bile düzgün olmayan" cümlesiyle eski stadı oldukça bir kötülemişsin, oysaki o kadar da kötü değildi stad. Yeni yapılan düzenlemeler elbete hoş bu konuda hemfikiriz ama giriş cümlesi Bursa Atatürk Stadı adına çok ağır kaçmış...
Saygılar...

pclion dedi ki...

Ali Tandoğan, geçen sene Bursa'ya şampiyonluğu getiren adamlar biridir ve Bursaspor'un yapısı içinde en az Gökhan kadar verimlidir.

Ali vs. Gökhan vs. Sabri, Volkan vs. Alex vs. Arda karşılaştırılmalarına göre futbol oynansa Bursaspor zaten şampiyon olamazdı. Young Boys da Fenerbahçe'yi eleyemezdi. Bursaspor bu ligde beklerini en iyi kullanan takımdır bence ve bu komik falan değildir. Bence tabii...

Sabri abi, stadyuma ağır kaçacak bir şey yok, Bursaspor'a yakışan şartlar ve zemin budur, onu demeye çalışıyorum. Stadyumun herkes için anlamı olabilir ama basık, ışıklandırması düzgün olmayan stadyum demenin nesi ağır olabilir? Bursa'ya ya da Bursasporlular yönelik bir şey değil bu, bir yapıdan söz ediyoruz. Seveni de çoktur elbette ama çok daha iyi olmuş bu hali...

hunter dedi ki...

bursaspor göbekde daha etkili olmak için ozanı da zaman zaman ortasahada gördük bu sayde vedersonunda önü açılıyor ve ceza sahasının dışına düşen topları ozan vurmaya çalıştı ergiç beyin olarak daha geriden oyun kurmaya çalıştı benim gördüklerim

julian-kerem dedi ki...

Ali Tandogan hakkinda ben de birkac kelam etmek isterim. Gecen sene verimli ve faydali bir sezon oynadi, dogrudur. Ama Ali cok fazla zayif taraflari olan bir futbolcu. Bursa eger SL'nde cetin rakiplerle eslesirse bu eksiklerin gorulme imkani daha fazla olur.
Ben Besiktasliyim. Ali'den umitliydik ve cok hayal kirikligina ugradik. Duzenli canli seyrettigimiz icin de (tahmin etmiyorum ki siz Bursa'nin her macini izlemis olasiniz) eski fikirlerimizden vazgecmekte zorlaniyor olabiliriz. Soyle bir siralarsak:
1. Bek pozisyonu icin fizik gucu, devamliligi ve hizi yetersiz.
2. Ofsayt bozmayi cok sever - savunmanin liderini takip etmez, taa sagaciktaki ofsayti bozar.
3. Kendini yere atmayi, hakeme itiraz etmeyi, rakipe saygisizlik etmeyi aliskanlik haline getirmistir
4. Asla adam gecemez, dolayisiyla cizgiye inemez (gerci ben bunu bir bek icin sart gormuyorum)
5. Disiplinli ve alan kapatan bir rakip karsisinda tek orta yapamaz, mutlaka her topu onundeki defans oyuncusuna carptirir.

Soyle iki de pozitif madde var:

1. Bilinenden daha iyi frikik atar. Biraksalar ceza sahasi sol kosesindeki frikiklerden uc taneden biri ya gol olur, ya buyuk tehlike
2. Ters kademeye girmeyi hic bilmezdi, ogrendi. Sagdan arka direge atilan ortalarda stoperin arkasini iyi temizliyor.

Tesekkurler.