Cevad Prekazi & Galatasaray

Transfer nöbeti kadar keyifli şey azdır ama bu sene Galatasaray'da bu keyfi yaşatmayacak o kadar çok şey yaşandı ki blogda defalarca hayranlığımı dile getirdiğim Misimovic'in şu kapıdan adım atıyor oluşu bile beni heyecanlandırmıyor, hatta hüzünlendiriyor. Tüm bu transferler hakkında farklı bir yazı yazacağım ama ondan önce yazılması gereken başka şeyler var. Bunlardan biri Cevad Prekazi'ye yapılan muameledir.

Ben Prekazi'yi canlı seyreden nesilden değilim ama özellikle 30 yaş ve üstündeki her futbolseverin hayranlıkla söz ettiği bir adam. Kendine has stili ve duruşuyla adını hafızalara kazımış, Galatasaray'la da tarihin en büyük başarılarından birine imza atmış. Galatasaray'a bağlılığı da şüphe götürmez. Onca sene aranıp sorulmamasına karşın Galatasaray'a her şekilde yardımcı olacağını söyleyen bir adam takımın yolu Sırbistan'a düşünce yine elinden geleni yaptı, yetmedi fellik fellik orta saha arayan takıma kendi izlediği ve kefil olduğu bir oyuncu önerdi. Beğenirsiniz, beğenmezsiniz, mesele o değil fakat böyle efsane bir adama "Tamam, oyuncuyu al gel" diyerek İstanbul'a getirtip görüşmeye almamak da nedir?

Transfer için düşünülen bir adam olumlu döndü diye Prekazi ve oyuncuyla görüşmeyen, geldiğiniz gibi gidin demek ahlaksızlık, kepazeliktir. Prekazi, "Çağırdılar geldik, şimdi gidin deniyor" diyor. Diğer taraftan o bölgeye bir anda önceden talip olunup ret yanıtı alınan bir oyuncunun ismi düşüyor. Yahu, madem fikir değiştirdin, görüşmeye alırsın, "Başka bir oyuncuyla anlaşmayı düşünüyoruz, teşekkür ederiz" dersin. Bir çay içersiniz, kapanır. Sadece Prekazi'ye değil oyuncuya da ayıp. Galatasaray'da insan harcamak ucuz olmamalı, bir oyuncu transferinde adam "Görüşelim, gelirim" demesi ayağına kadar getirttiğin efsaneyi ağırlamadan geri yollamaya sebep olmamalı. Hakikaten inanılmaz. Bu zihniyete, bu vurdumduymazlığa tahammül edemiyorum. Önce adam olalım, transfere falan gerek yok!...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

30 yorum:

Anonymous dedi ki...

olayların detaylarını bilmeden sallamak da sana yakışır bir davranış tabi.

Troyada bir adam dedi ki...

Uğur, ben prekaziyi seyrettim hemde canlı olarakta, Bizden biriydi o yabancı değildi, şimdiki gibi popstar muamelesi yoktu o zaman, Galatasaray da vefa diye bir şey kalmadı, arkadaşlık kalmadı, bunu bu hale getirende Adnanlardır. Artık; Hakan Şükür e ve diğerlerine kızamıyorum tabuların yıkılması lazım, Galatasarayın başkanıda olsa bir zaat yanlışsa eleştirilmelidir.

Anonymous dedi ki...

Geldikleri gibi yolladılarsa yazıklar olsun bu adamı geldiyse evinde ağırlıcaksın bu yönetim hadini aşmıştır kimse böyle isimlerin yanına yaklayaşamaz bu isimlere el süremez

M.T dedi ki...

ilk yorumu yapan adsız isimli arkadaş olayların detaylarını anlatsa da bilsek. isim cisim bırakmadan sallayıp kaçmak da ona yakışır heralde...

pclion dedi ki...

Kime ne yakışıyor yahu? Prekazi "Çağırdılar geldik, görüşemeden dönüyoruz" diyor. Bunun karşı tarafı yok, niyet ne olursa olsun bariz bir ayıp var ortada. Organizasyonsuzluk ve yetersizliği geçtim, görüşmeye çağrılan bir insanla en azından ilgilenip anlaşma olmayacağını anlatırsın. Bir oyuncu ve o oyuncuya kefil olan efsane İstanbul'a geliyor ve hiçbir şey olmamış gibi geri gönderiliyorlar. Bunda hiç mi gariplik yok?

totalkaos442 dedi ki...

harfiyen katılıyorum yazdıklarına..değil misimoviç messi'yi bile getirseler adnan efendilerin miyadı dolmuştur..hakan şükür,hasan şaş oyuncuydu onları harcadın..ümit davalaya getirdin yardımcı hoca olarak harcadın, bülent korkmazı rijkaardın geleceğini bile bile harcadın..mesafe tanımadan vuran prekaziyi sen mesafe tanımadın avladın..kötü yönetimi geçti artık, kötü niyetli olmaya başladı bu yönetim..

Anonymous dedi ki...

"Önce adam olalım, transfere falan gerek yok!"

hakan dedi ki...

umarım dönmemek üzere gidersin sezgin.
yediğin boklar bunla sınırlı değil. galatasaray ın marka değerini, efsanesini ayağa düşürmeye senin değil feriştahın bile hakkı yok.


"emana" ya teklif yaptın adam kadro dışı kaldı başkana gider yaptı, menajeri taksitlendirmede sorun var hallolucak bişey dedi, sonra teklifi geri çektin.

"annan" a teklif götürdün adam galatasaray ile anlaştım dedi, resmi sitelerinde yönetici adam bize gelen teklif yok dedi.
rosenborg forumlarında türkler acaba güvenilir mi diye alay konusu ettin.


yaptığın transferler ise rasgele olayların denk gelmesi.

"cana": memleketine yakın olmak istedi, şansa allahtan adam arnavut ve babası zamanında türkiye de top oynamış, hayali gs de oynamakmış.


"misimovic" diegonun wolfsburga transferi olmasa kıçını yırtsan alamazsın, kaldı ki hoeness eğer almanya içi satışa müsade etseydi yine alamazdın.



sen kimsin arkadaşım? ne sanıyorsun kendini?
yaptığın görüşmeler adnan sezgin sıfatıyla mı yapılıyor?
galatasaray menajeri sıfatıyla yapıyorsun o görüşmeleri.

seni de seni oraya koyanın da....

Alican dedi ki...

Çok ama çok ayıp bir şey... İşim Belgrad ama aşkım Galatasaray diyen biri bu muameleyi haketmiyor...

Anonymous dedi ki...

Böyle birşey yok dün akşam istanbulda bir restorant da yönetimden 3 kişiyle beraber yemek yediler. Lütfen uydurma haberler yapmayın

ismailinc dedi ki...

Dün jovanovic Galatasaray'da diye haber duyduğumda sevindim, çünkü prekazi gibi -gerçek- galatasaray'lı bir insanın kefil olmasıyla gelmiş o çocuk. Sonra bir TV kanalında gördüm, geri dönmek için arabaya binerken. Akşam resmi siteden yapılan açıklama " bu sezonla ilgili olarak herhangi bir transfer görüşmemiz olmadığı" şeklindeydi. Zannetmiyorum ama acaba gelecek sezon için mi konuşuldu? Eğer gerçekten diğer transferler oldu diye bu transferden vazgeçilip görüşmeye dahi alınmadan geri mi gönderildi? Eğer gerçekten bu böyleyse, yönetime karşı olan fikirlerimiz olumsuz yönde gitmeye devam eder. Eğer gerçekten bu böyleyse, Prekazi'ya çok ayıp edilmiş.

Sade dedi ki...

iste bu sebeple prekazi bir efsane olarak gonullerde digerleri transferlerine ragmen dillerde sakız

orkuns dedi ki...

Ben bu adamı canlı izledim ve şöyle diyorum Allahım sana şükürler olsun böyle bir adamı seyrettirdiğin için.Prekazi bizdendi asla yabancı olmadı.Bu adama bırakın böyle davranışı eğer şu an kapımda olsa direk evimde ağırlarım.
Eğer kulüp böyle davrandıysa gerçekten yazıklar olsun.

Anıl dedi ki...

Yapılan muameleyi oturur tartışırız da, "yönetim gitsin" diyenlerin alternatifini çok merak ediyorum ben.

Schumy dedi ki...

Uğur sen bu kulüpte çalışmıyor musun ? Ben mi yanlış biliyorum. İşin detaylarını öğrenebilirsin.

Eğer bu yazının kaynağı içeriden aldığın bilgilerse yazıklar olsun. Ama sadece Prekazi'nin dedikleriyse bir içeriyi araştırmak lazım bence.

Anonymous dedi ki...

Prekazi, "Çağırdılar geldik, şimdi gidin deniyor" diyor.

Bu bölümle ilgili kaynağınız neresi acaba?

pclion dedi ki...

Arkadaşlar, bir düzeltme değil de güncelleme geçeyim. Prekazi duruma çok da kırgın değilmiş, kulüple paslaşmaya devam edecekler gibi görünüyor. Transfer şimdilik olmadığına göre isim de vereyim. Jovanovic için Prekazi'yle gel görüşelim deniyor Galatasaray tarafından ancak yola çıktıklarında Baptista daha önce reddettiği teklifi kabul edebileceğini bizimkilere iletiyor. Bu sebeple Jovanovic'ten vazgeçiliyor ve görüşmeler Baptista'ya kayıyor.

Yazıda bilerek isim vermemiştim ancak görünen o ki Elano'nun kalacak gibi gözükmesi o transferi de çıkmaza soktu. Burada esas sorun transferi tamamen akışa bırakıp insanları zaman zaman zor durumda bırakmaktır. Hakan'ın belirttiği örnekler de var mesela. Az önce linkini Twitter'dan verdim. Annan'la görüşüp kulübe teklif dahi götürülmemiş. Transfer etiği konusunda bu dönem açıkça sınıfta kaldı.

Yazıdaki agresiflik ise Prekazi'ye yapıldığını düşündüğüm saygısızlıktan ileri geldi. Durum o kadar ağır değil ama organizasyonsuzluk ve doğaçlama transfer politikası bu ayıbı beraberinde getirdi net olarak. Bu da ayrı bir eleştiri konusu...

Anıl, abi n'aptın yahu, nereden çıktı kulüpten çalışmak, aman diyeyim. Ulan, millet böyle sanıyorsa vallahi yandık. :)) Yok öyle bir şey. Kulüpte çalışsam bloga eğilme şansım olmazdı zaten...

insivible dedi ki...

asil komiklik su galatasaray resmi sitesinde arda ya gelen teklifin yayinlanmasidir.

http://www.galatasaray.org/images/galeri/86/1363/B_7c134a794e825d6d7efbc4d7b441325d.jpg

en komigi o kadar kotu ingilizce ki, ispanyollardan da bu beklenir zaten ama yani adnan polatin ismi bile yanlis yazilmis. bunu hakkaten atletico madrid kulubu yoneticileri mi yollamis? bi de bunu siteye koymak nasi bi piskinliktir ne bicim bi davranistir, utanmaya basladim kulubumden.

tayfun dedi ki...

Eski yerli futbolcuların vefasızlığından dem vururlar hainlikle suçlarlar.
Vefa gösteren eski futbolcunuza siz bunu layık görüyorsanız
ben galatasaraylı fudbolcu diyen adama

batu dedi ki...

rivayet üzerine celallenip kaleme alınmış bir yazı olmuş, yakıştıramadım.

pclion dedi ki...

Arkadaşlar, Milliyet haber uydurmadıysa bugün Prekazi kırgın olduğunu dile getirip transfer sürecini anlatmış. Bir bakın derim...

http://www.sporx.com/futbol/superlig/galatasaray/prekaziden-galatasaraya-tepkiSXHBQ205220SXQ

Schumy dedi ki...

Milliyet senden uydurmasın dostum bu haberi :)

Hayır Gstv'ye falan çıktığın için içeriden bilgi alabilirsin manasında demiştim çalışma olayını, ki almışsın da :)

Elano satılmadı ve Baptista yattı duyumunu da yorumundan çıkardım. Teh :)

pclion dedi ki...

Anıl, vallahi GS TV'de en ufak bir bağlantım yok, onu söyleyeyim. :) Transfer bilgisi başka...

Anonymous dedi ki...

@1 http://i1007.hizliresim.com/2010/7/7/3113.jpg

Aslantepe dedi ki...

Yönetime karşı tüm muhalif düşüncelerime karşın bu hadisenin bu şekilde cereyan etmediğini düşünüyorum düşünmek istiyorum. Gerçi baştan sona yönetimsel facialarla süregiden bir transfer dönemine çok yakışır bir son hareket olurdu bu.. şahsi kanatim bu transferin rijkaard'ın bilgisi dışında gerçekleştirilmekte olduğu ve Rijkaard'ın son anda yönetime bu konuda rest çekerek alacaksanız istediğim adamları alın diyerek onay vermediği yönünde..

Anonymous dedi ki...

prekazi ye yapılan ayıp başka
jovanovic e yapılan ayıp başka.
milliyetteki habere göre alacaklarına karşılık bonservisini almış ve gelmiş.

tamam profesyonel oldunuz falan ama
bu aşamadan sonra
alacağı para da 300-500 bişeyler. bu para için
bu kadar gönül kırmaya değer mi bilemem...

pclion dedi ki...

Nasıl başka? Prekazi aracı olmuş, adam da güvenerek bonservisini alıp gelmiş. Prekazi, kendisini güvenip kariyerini değiştiren adama karşı sorumluluk hissetmiyor mu sanıyorsunuz? Zaten açıklamaların sertliği de bunu gösteriyor. Prekazi başka, Jovanovic başka değil.

Hatta açık söyleyeyim, Prekazi'nin oyuncuya karşı hissettiği ve altında ezildiği sorumluluğu da fazla düşünmemiştim yazarken. Az bile demişim. Bir değil, iki değil... Prekazi bile başkanla ilişkileri iyi olmasına rağmen gider yapıyorsa bir daha düşünelim derim...

Anonymous dedi ki...

başka derken ikisine de ayrı ayrı ayıp edilmiş anlamında söyledim.

radyospor a göre adnan sezgin direk transferin içinde olmadığı için onay vermemiş.

şampiyonluk primlerini almamış adam, bonservisine karşılık bırakmış gelmiş. yazıktır günahtır.


kaldı ki orta sahada oynarsa ben BAM triosundan daha kötü olacağını düşünmüyorum.


başkan sahadaki futbolcuları kolay harcayamıyor ama galatasarayın efsanelerini tek kalemde tek tek harcayabiliyor.

sonra transferle başarı bekle.

daha çok ruh çağırırsınız!

selçuk dedi ki...

transferiniz batsın.
almayın adam falan galatasaray efsanesine dokunmayın yeter.

sadad dedi ki...

yine gaza getirdiler iyi mi?

bizde böyle taraftar oluştuktan sonra burnumuz boktan kurtulmaz.