Karpaty Lviv - Liverpool- HJK - PAOK

Türk futbolunun bir türlü kıramadığı bir kabuğu varsa o da İstanbul takımları dışında kalan ekiplerin kendini bir türlü seribaşı torbasına atamamsıdır. Çok değil, sadece 16 bin puan seribaşı olmak için yeterli olsa da düzenli olarak elemelere katılmasına rağmen Trabzonspor bu eşiği geçemedi, bir dönem hafif kıpırdanan Kayserispor dışında da bu konuda bir iyileşme göremedik. İşte her sene diğer ülkelerle mücadele ederken Türkiye'yi eksik başlatan bu durumu aşmak için Trabzonspor'un bu kez turu geçmesi gerekiyordu. Bu kez de efsanevi bir kurayla Liverpool'u çektiler ve "Bizden iki güzel maç dışında pek bir şey ümit etmeyin" demek durumunda kaldılar. Bana kalırsa kuranın en kötü yanı bu...

Galatasaray, özellikle elemelerde çok zorlu takımlar çekmiyor bu kez de öyle oldu. Potun en dişli iki ekibi Aris ve Genk'ten kurtulduktan sonra iş Karpaty-Maribor tercihine kadar dayandı ki kura çekimini yorumlayan Bağış abinin aksine ben Karpaty'yi tercih ediyordum, iki sebeple... Öncelikle bu takım bir Metalist değil. Metalist gelirken "Shakhtar ve Kiev'den sonra Metalist geliyor, aman" denilebiliyordu. Karpaty'ye şöyle bir bakınca Ukrayna'nın zirve değil daha orta sınıf ekiplerinden olduğunu görüyoruz. İkinci ve daha önemli nedense ülke puanında birebir rakibimiz olan Ukrayna'nın nispeten zayıf takımını eleme şansı. Galatasaray, iki maçta da rakibini yenip elemeli şu aşamada, hele Trabzonspor şimdiden yolcu gibi duruyorken...

Beşiktaş, potunun nispeten en kolay kurasını çekti, ona söylenecek çok fazla şey yok ancak Fenerbahçe'nin Şampiyonlar Ligi'nde seribaşı olmak adına duacı olduğu PAOK'la eşleşmesi fena oldu. PAOK, içeride-dışarıda dişli bir takım, Ajax'la oynadıkları ilk maçın geniş özetine bakmıştım. İkinci maçta da öne geçip istedikleri skoru almışlardı aslında ama üst üste 3 gol yediler ve çıkaramadılar doğal olarak. Elenmeyecek bir takım değiller kesinlikle ama Young Boys karşısında izlediğimiz Fenerbahçe, vasat bir rakibi dahi geçecek güveni vermiyordu. Diken üstünde izlenecek bir eşleşme. Gruplara en az dört takımla girme amacını baltalayacak bir kura oldu. İzleyip göreceğiz...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

18 yorum:

FASLI dedi ki...

Bu gün sigarayı bıraktım. Başıma gelene bak. Gel de içme ya.

Anonymous dedi ki...

2 gider 2 kalır bu sene ülke puanı dibe vuracak.

SirEvo dedi ki...

TS çeker de bu kadar mı çeker yani. Yazık oldu. FB elesin artık. Young Boys tamam da, elin yunanlılarına elenmeyelim. Ayıp.
Bjk ve Gs'nin rakipler kolaydı, rahat kalmaları gerek gruplara.

anfieldyolu dedi ki...

Ben Fenerbahçe için çok karamsar olmamamız gerektiğini düşünüyorum. Fenerbahçe rezalet bir performans ortaya koymuş olabilir, kabul ediyorum ancak dibe vurduktan sonraki birkaç maçını her zaman iyi oynamıştır Fenerbahçe(genellikle gs çıkıyor karşılarına ama neyse:)). Kulüp içerisinde oluşan kaosun bu maça iyi motive olunarak, daha istekli daha ısıran bir takım görüntüsüyle son bulacağını umuyorum. PAOK maçlarının geniş özetlerini ben de izledim, gayet iyi bir takım görüntüsündeler, hele ki Fenerbahçe'ye kıyasla. Ancak geçen sene Panathinaikos'u her iki maçta da rahat geçtiğini de unutmamak lazım Galatasaray'ın. Kesin favori olarak çıkılmayan bir eşleşmenin Feenrbahçe için belki de daha hayırlı olacağını görebiliriz.

Ukrayna temsilcisi konusunda sana katılıyorum, o torbadan hem Galatasaray hem Türkiye için gelebilecek en iyi takım çıktı karşımıza.

Liverpool ise Barcelona'nın bile eşleşmekten çekineceği bir takım. Her ne kadar yeni bir yapılanma içinde de olsalar, Avrupa kupalarında lig performanslarını her zaman katlamışlardır. Kendileri için kötü bir sürprize yer verecekelerini sanmıyorum. Celtic bu torbada gelebilecek en iyi takımdı bence, Trabzon'un hem sükse yapıp, hem de uzun yıllardır süre gelen Avrupa arenasındaki başarısızlığını silip özgüven kazanması için, bu Celtic biçilmiş kaftandı.

Helsinki ise iki maçta da Partizan'a yenilip buraya geldi. Partizan'ın durumu malum. En rahat ekibimiz Beşiktaş.

3 takımla devam edeceğimiz konusunda eminim ben, boşuna tekrar sigaraya başlamaya gerek yok bence:)

SirEvo dedi ki...

@anfieldyolu
Helsinki nasıl 2 maçta da yenilip geldi yav? =)

anfieldyolu dedi ki...

Şampiyonlar Ligi elemesinden geldi...

unknown dedi ki...

1-1 biten ajax paok maçının tamamını izlemiştim. (ajax'tan tek maçla yattı kuponum hatta) Paok iyi bir takım, Fenerbahçe toparlanmazsa elenir. İlk maç yunanistanda galiba ilk maçtan işi bitirebilir paok, fenerbahçe'nin biran önce toparlanması gerek. Kaldı ki Fenerbahçe'nin yunan takımlarına şansı tutmuyor.. Liverpool eski Liverpool değil ama yinede eleyecektir trabzonu. ancak trabzonun ezilceğini düşünmüyorum başa baş geçer maçlar. Beşiktaş ve Galatasaray'da fire vereceğimizi düşünmüyorum. Umarız ki 4/4 devam ederiz..

SirEvo dedi ki...

Ha o zaman tamam. :)

TA dedi ki...

bence liverpool talihsiz bir kura çekmiş.liverpoolu eleyebilecek tek takım varsa o torbada o da trabzonspordu.ben trabzonspordan çok ümitliyim.süper ligde takım gibi takım varsa bunlar bursaspor ve trabzospordur.haliyle liverpoolu elenmeyecek bir takım değil.yeterki psikolojik aşağılık duygusu olmasın takımda.yoksa futbol kaliteleri bakımından liverpool 5 puan ise trabzonspor 4 puandır.çok fazla fark yoktur.
biz genelde takımların oynadığı futbola değilde takım isimlerine bakıyoruz maalesef.trabzonsporun futbol kalitesini! izlemedin mi acaba uğur kardeşim bu yorumu yapmışsın.

pclion dedi ki...

TA, sen de fazla uçmuşsun. Trabzonspor'un iyi takım olması farklı, Liverpool'u elemesi farklı. Trabzonspor'dan kaç futbolcu bu düzeyde maça çıkmış, onu geçtim. Trabzonspor son 10 yılda kaç kez elemelerin ötesini görmüş.

Sanki Trabzon, Liverpool karşısında favori de ben değişik göstermişim gibi yazmışsın. Takımın ismi falan değil, Liverpool her türlü iyi takım. Kadrosunu da büyük ölçüde koruyor, Mascherano'nun gitmesi çok bir şey ifade etmez... Trabzonspor Celtic'i, Steaua'yı ve Levski'yi eleyebilir diyen de bendim, Avrupa'daki isimlerine bakarsak bu takımların hepsi Trabzonspor'un üstüne yazılır. Alakası yok yani...

TA dedi ki...

liverpoola üzüldüm açıkcası.trabzonsporu çekmeleri talihsizlik olmuş.turu çok ufak detaylar belirler.yoksa bir takımın bir takımı futbol olarak ezeceğini düşünmüyorum.ortada bir maç olur.

TA dedi ki...

paok bu! feneri perişan eder.etmeyeni döverler zaten.

hjk kolay takım değil.fizik gücü yüksek takımdır.plezen vari bir takım ama hjk nın ondan ayrıcalığı hep zirve takımı olması liginde.winner takım olmak başka birşeydir.aman dikkat.

karpaty Liev ukrayna takımı.az gol yiyen bir takım.ofk BELGRADA benzemez.öyle kolay pozisyona giremezsin.winner olmaması gs için avantaj.galatasarayın defansif zaaflarını düşünürsek ilginç bir maç olacaktır.öyle 2 yerim 3 atarım takımı değildir karpaty liev.şakaya gelmez.defansif takımlar bizim pas yapma hevesli takımlara her zaman zorluk çıkartır.

Koray Özdemir dedi ki...

Trabzon yıllardır kendi kendini eliyor, elenmilmeyecek maçlarda. Bu kez elerlerse şaşırmam ama imkânsıza yakın elemeleri. Yine de Liverpool çok derli toplu değil henüz. Bir ihtimal var...

martel dedi ki...

trabzon kesin eler liverpool'u,bursa da final oynar cl'de!

alperensaylar dedi ki...

eğer 4 te 4 yaparsak uefa seneye direk 5-6 sıra yükseltsin bizi ülke sıralamasında:)

Frank Baumann dedi ki...

* Galatasaray ve Beşiktaş dünkü galibiyetlerden sonra basında gereğinden fazla övülüyor, fakat 2 takımın da ciddi problemleri var. Rakiplerini tanımasam da, yeterli ciddiyeti göstermezlerse bir süpriz çıkabilir...

* Trabzonspor'un Liverpool'u eleme ihtimali, OFK Belgrad'ın Galatasaray'ı eleme ihtimalinden fazla değil.

* PAOK'u geçen sezondan itibaren takip etmeye çalışıyorum, maddi olarak AEK-Panathinaikos-Olympiacos üçlüsünün gerisinde de olsalar kadro kalitesi açısından pek gerisinde sayılmazlar. Young Boys karşısındaki Fenerbahçe'yi yakalarlarsa işi ilk maçta bitirirler. Eşleşmede, Lugano - Bilica 2'lisinden biri oynamazsa fovarim PAOKtur. 2'si de oynamazsa facia olabilir...

Anonymous dedi ki...

başlıkta lyiv yazılmış ama takımın adı karpaty lviv değil mi. neticede meşhur şehirdir lviv.

pclion dedi ki...

Adsız, baştan Lviv yazdım ben de, iki yerde Lyiv görünce emin olamadım, herhalde ben yanlış biliyorum diye düşündüm. Düzelttim şimdi...