Dünya Kupası 2010'da Averaj Statüsü

Fransa'nın 2-0'lık mağlubiyeti sonrası herkeste bir averaj çılgınlığı türedi. Ben gruplarda ikili averaj geçerli diye biliyordum ama FIFA dökümanı öyle buyurmuyor. Dünya Kupası hakkındaki her haltın yer aldığı dökümanın 49 ve 50. sayfasına bakarsanız doğrusunun önce genel averaj, sonra gol sayısı olduğunu görüyoruz. Bu iki kriter de eşitse sıra ikili averaja geliyor. "Tek maçta ikili averaj mı olur?" itirazları geldiği de oldu ama tarafsız sahada oynanmış tek maçta da gayet ikili averaj oluyor. Hatta Euro 2008'de uygulandığı durumlar vardı diye hatırlıyorum.

FIFA'daki kural der ki;
Yok hâlâ şüphem var diyorsanız şuırdan açıp kendiniz de bakabiliyorsunuz efendim. Önümüzdeki grup analizlerinde sıkça kullanacağımızdan köşede dursun, merak eden de baksın dedim. Şimdi Fransa ve Meksika zamanı...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

2 yorum:

Spooky dedi ki...

Uğur'dan tokat gibi cevap :)

pclion dedi ki...

Hahah. Kafa karışıklığı olmasın diye ayrıca belirteyim dedim...