Galatasaray - Steaua Bükreş || Galatasaray İncelemesi

Galatasaray - Steaua Bükreş maçı olur da Gheorghe Hagi'den bahsetmemek mümkün olur mu? Commandante'nin Galatasaray taraftarı önündeki ilk maçıydı o ama büyük ihtimalle kimse pek hoşlanmamıştı bu genç ama üstünden yetenek akan gençten. Fotoğraftaki oyuncunun ilerde Galatasaray'ın sembol isimleri arasına gireceğini kim tahmin edebilirdi ki o dönem? Hagi Romanya gazetelerine iki takımı da çok sevdiğini, bu yüzden yorum yapmak istemediğini söylemiş. Steaua Bükreş altyapısından yetişmiş bir oyuncu Galatasaray hakkında böyle konuşabiliyorsa ne mutlu bize, büyüksün Hagi!


19 sene öncesinden bugüne dönelim. Galatasaray yaptığı doğru ve akılcı hamlelerle şu anda kadro kalitesi olarak çok üstünde, öncelikle bunu belirtelim. Ancak bizleri tedirgin eden şey kadro kalitesinden ziyade bu takımın henüz birbirine alışmamış oyunculardan oluşması. Geçen seneki iskeletin üzerine ilk 11'de oynayacak 3 yabancı transferi yapıldı, hatta Lincoln ve Linderoth'u da eklersek 5. Ayrıca geçen sene maçların büyük bir kısmına çift forvetle çıktığımızı da hatırlamak gerekir, bu sistem takım için oldukça yeni.

Benim tahmini 11'im.

-------------Aykut-------------

-Barış--Aşık---Meira--Hakan--

--------Topal--Ayhan----------

-Hasan----Lincoln----Arda----

-----------Nonda--------------

Saat 18 itibariyle basında geçen ilk 11'de ise Ayhan'ın yerinde Meira, Meira'nın bölgesinde ise Servet görev yapacak. Sağbekte Sabri'yi görmek ise benim açımdan çok şaşırtıcı olmayacak.

Elimizdeki oynayabilecek oyuncular arasından en doğrularını tercih etmiş gibi gözüküyor Skibbe. Bu kadronun en kilit adamı şüphesiz Arda Turan olacak. Euro 2008'deki formunun devam ettiğinin sinyallerini hazırlık maçlarında da vermişti Arda Turan. Bugünkü kilidin çözülmesinde başrol oynayacak diye düşünüyorum. Onun performansı belirleyici olacak. Nonda'nın gelen pozisyonları değerlendirmesi de en az Arda'nın performansı kadar önemli tabi.

Defans dörtlüsünde yeri garanti olan iki oyuncu var gibi, hazırlık kampındaki formuyla Emre Aşık ve milli takımın sol beki Hakan Balta. Sağ bekte büyük ihtimalle Barış oynayacak, Emre'nin partnerinin Servet mi Meira mı olacağı ise belli değil henüz. Kalede ise Aykut Erçetin var, bu maç onun kariyeri için en önemli maç, iyi bir performans sergileyeceğini umuyorum.

Sıra geldi benim öngörülerime. Ben bu tur hakkında ilk andan itibaren olumlu düşünenlerdenim. Steaua Bükreş iki sene önceki halinden uzakta, Dica'nın da gitmesiyle düşüşe geçeceklerdir. Galatasaray ise 2000 kadrosundan beri bu kadar potansiyelli bir kadroya sahip olmamıştı. Hazırlık maçlarında gol sıkıntısı ayyuka çıksa da as kadroya yakın çıkan her 11 iyi bir oyun ortaya koyacağımızın sinyallerini verdi bana göre.

İlk maçta gol yemezsek ben her türlü turu geçeceğimize inanıyorum. Skor tahminim ise 2-0 veya 3-1. Yanılıp yanılmadığımı ise yaklaşık5 saat sonra öğreneceğiz.

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

0 yorum: