Kewell-Meira-De Sanctis-Alparslan Erdem

Uzun süredir yazmıyordum ama bazı arkadaşlarımın ricası ve Galatasaray'ın beni dumurlara uğratan transferleri olunca bir yazı girmek farz oldu blog'a . İlk önce Kewell'la başlayalım.

"Harry Kewell Galatasaray'da" haberi Star Spor'da geçti haberini duyduğumda pek önemsememiştim ama yaklaşık 2 saat sonra resmi sitede haberi görünce ufak çaplı bir şok yaşamadım desem yalan olur. Çünkü her Galatasaray'lının aklında Kewell Liverpool'daki halinden ziyade Leeds'li Kewell olarak yer ettiği için beklenenden de büyük bir etki yarattı taraftarda.

Ancak beni asıl etkileyen durum belki de Türkiye'de ilk defa bir takımın sadece para, boğazda yalı ile değil kulübün ismiyle bir oyuncuyu ikna etmiş olması. Bonservisi olmayan bir Harry Kewell şu futbol piyasasında avrupada gayet kalburüstü takımlarda oynayabilir, 1-1.5 milyon euro arası bir paraya transferini gerçekleştirebilirdi ama Galatasaray'ın yine bu civarda olan teklifini kabul etmesi Galatasaray isminin avrupada hala değerli, hatta o altın çağdan daha oturmuş olduğunun bir göstergesi. Fenerbahçe oynadığı en büyük kulüp Mallorca olan 28 yaşındaki Güiza'yı getirmek için yıllık 3 milyon (adam "pichici",orası ayrı ama La Liga'dan 600 bin euro alan adamın ŞL çeyrek finalistine gelmesi için 3 milyon euro mu verilmesi), Emre Belözoğlu için 3.5 milyon euro veriyorken Kewell gibi bir adamı Türkiye'ye 1.7 milyon euro'ya getirmek önemli bir iş bana göre.

Fernando Meira ise şaşkınlığıma tuz biber ekti. Bu kalitede bir defans oyuncusunun ajandasında Türkiye yazdığını hiç zannetmiyorum ama geçen sene Juve'nin 10 milyon euro'dan daha fazla bir bonservisi gözden çıkardığı Meira bugün 2.5 milyon euro'ya Galatasaray'da. Tabi bunda Stuttgart'ın geçen sene hem Bundesliga'daki hem ŞL'deki başarısızlığı piyasasının düşmesinde önemli bir etken ama bundan da önemlisi Meira'nın artık Stuttgart kariyerine son vermek istemesi. Tottenham, Sevilla gibi takımların takibinde olmasına rağmen ona en fazla değeri veren ve takım planları içinde en büyük rolü biçen Galatasaray'ı tercih etti Meira. Son röportajındaki şu sözler çok iyi özetliyor bu durumu.

**

Almanya Birinci Ligi takımlarından VfB Stuttgart'tan Galatasaray'a transfer olan Portekizli oyuncu Meira, kendisinin, yüksek hedefleri olan profesyonel bir futbolcu olduğunu söyledi. Meira, Alman spor dergisi Kicker'de yayınlanan röportajında, ''Galatasaray'a transferinizde para nihai bir karar için etken değil miydi?'' şeklindeki bir soruya karşılık, ''Hayır, o zaman Moskova'ya gitmem gerekirdi. Orada daha fazla kazanırdım. Bununla ilgisi yok. Ben yüksek hedefleri olan profesyonel bir oyuncuyum'' dedi.
Galatasaray'ın çok cazip bir perspektif sunduğunu belirten Meira, ''Galatasaray'ın yurt içinde ve uluslararası alanda çok yüksek istekleri var. Beni çok hızlı bir şekilde ikna eden büyük bir takım'' şeklinde ifade kullandı.

**

En çok arzuladığım transferler olan kaleci ve sağ bek transferinden ilkini De Sanctis'i alarak yaptı yönetim. Oldukça sağlam bir Serie A kariyerine sahip olan De Sanctis olaylı bir şekilde ayrıldığı Udinese'den sonra Sevilla'da ilk kaleci olma şansını bir türlü elde edemedi Palop'un beklenmedik çıkışıyla beraber. Ben bu durumu daha çok İspanyolların kendi ülkelerinin kalecilerine forma vermeye daha meyilli olmalarına bağlıyorum. Galatasaray için çok gerekli bir transferdi Isaksson yazımda da belirttiğim gibi, başarılı olacağını tahmin ediyorum.

Son transfer ise solbeke geldi, ümit milli oyuncu Alparslan Erdem. Resmileşmeden 3-4 gün önce Alman basınına düşmüştü haber, 1.2 milyon euro'ya gerçekleştiği yazılıp çiziliyordu. Almanya piyasası yönünden bakarsak biraz yüksek gözükebilir ama Türkiye'de amatör kulüplerin bile üç büyüklere 3 milyon euro'dan kapı açtığı bir ortamda bu kadar potansiyelli ve nadir bulunan bir mevkiide oynayan bir oyuncu için bence normal. Hakan Balta defansif olarak iyi işleyen bir oyuncu ama ofansif katkısı üst düzey değil. Volkan Yaman'ın ise sol bek olmadığı ilk geldiği gün belliydi, ben onu daha çok orta sahanın solunu yedekleyecek oyuncu olarak görüyorum. Ofansif olarak yetenekli ve sert pasları olan Alparslan Erdem Türkiye'nin kadro derinliği açısından uzak ara en iyi ekibi olan Galatasaray'ın sol tarafına iyi bir alternatif olacağı kesin...

Bu Yazıyı Paylaş!

Bookmark and Share

0 yorum: